החוק החדש שיוביל לשלילת רישיונם של נוהגים בשכרות

חוק חדש של משרד התחבורה, יקבע כי נהג שייתפס נוהג בשכרות בפעם השניה רישיונו ישלל באופן מיידי למשך חצי שנה | בימים האחרונים: זינוק במספר ההרוגים בתאונות דרכים

צביקה סגל | רכב ותחבורה 7.11.2021 | 23:06

נהיגה בשכרות. אילוסטרציה צילום: pixabay

משרד התחבורה מקדם חוק חדש, לפיו נהג שייתפס נוהג בשכרות בפעם השנייה, רישיונו יישלל באופן מיידי למשך כחצי שנה. לפי תזכיר החוק, שפורסם ע"י כתב 'כאן חדשות', שרון עידן, החוק יחמיר משמעותית את הענישה על נוהגים בשכרות.

לפי הדיווח, במסגרת החוק החדש, שצפוי להיות מוגש בזמן הקרוב, רישיונם של נהגים שייתפסו כשהם נוהגים בשכרות בפעם השנייה ייפסל לחצי שנה מיידית, גם אם לא ביצעו תאונת דרכים.

עוד במסגרת החוק, בשונה מהמצב כיום, שוטרים יוכלו לפסול מנהלית רישיון נהיגה ולהשבית רכב ל-30 יום, גם בשל עבירות שלא בוצעו לנגד עיניהם. נהג שיסרב להזדהות בפני שוטר או ינהג ברכב ללא לוחית רישוי, ייעצר לפי דין מעצר כללי, והמשטרה תבקש להאריך את מעצרו לצרכי חקירה.

הצעת החוק מגיעה ברקע הזינוק במספר ההרוגים בתאונות דרכים. רק בסוף השבוע האחרון נהרגו 11 בני אדם בתאונות קטלניות ברחבי הארץ. מוקדם יותר היום נהרג רוכב אופנוע כבן 47, בזמן שרכב בכביש 40 סמוך למצפה רמון. הרוכב נהרג לעיני חבריו ההמומים שנסעו לצדו. בוחני תנועה של המשטרה פתחו בחקירת נסיבות התאונה.

התאונה אירעה סמוך לשעה 13:30 בצומת הרוחות שעל כביש 40. לפי הערכה ראשונית, הוא התנגש ברכב חולף. כוחות ההצלה שהוזעקו למקום נאלצו לקבוע את מותו. מתנדבי זק"א הגיעו לזירה ומטפלים בשעה זו בכבוד המת.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום