החזאים טוענים: "החורף הנוכחי יהיה יבש מהרגיל"

"החורף הנוכחי צפוי להיות יבש מהממוצע, ולמרות זאת ייתכנו אירועי גשם משמעותיים", כך מציינים בחברת מטאוטק. המסקנה נובעת משקלול של כמה מודלים עולמיים, שמצביעים על אותה המגמה

ישראל לפקוביץ | מזג האוויר 8.11.2021 | 07:53

עננים צילום: pixabay

על רקע הטמפרטורות הגבוהות מהממוצע ששורררות באזורנו מאז תחילת נובמבר - ולמעשה כבר מסוף אוקטובר - הוציא השירות המטאורולוגי סיכום ראשוני מיוחד לגל החום. בפועל, החום היחסי שמורגש בימים האלה חל במישור החוף, בשפלה, בנגב ובעמקים, והטמפרטורות מגיעות ל-27 מעלות ומעלה, ובחלק מהימים אף חוצות את ה-30 מעלות.

ב'ישראל היום' דווח, כי הנתונים מעלים את השאלה המתבקשת: האם ניתן לקשר בין גל החום כעת לבין ההתחממות הגלובלית? השירות המטאורולוגי אכן זיהה ששכיחות גלי החום התעצמה בשני העשורים האחרונים, והדבר בא לידי ביטוי בתדירותם ובמשכם של גלי החום. ייתכן שגל החום הנוכחי הוא חלק מהמגמה הזו, אולם לא ניתן בהכרח לשייך כל אירוע מסוג זה להתחממות הגלובלית - גלי חום דומים ואף חמורים יותר פקדו את אזורנו גם בעבר הרחוק, משנות ה-30 ועד לשנות ה-60.

ד"ר עמוס פורת, מנהל תחום שירותים אקלימיים בשירות המטאורולוגי, ציין כי "הטמפרטורות הגבוהות אינן שגרתיות לתקופה זו והערכים שלהן מזכירים ערכים קיציים, אולם יש הבדלים ניכרים לעומת הקיץ". על פי התחזית, מזג האוויר החם יימשך גם בימים הקרובים, עם הקלה זמנית בימים חמישי ושישי, והטמפרטורות צפויות להגיע ל-24 עד 25 מעלות. הלכה למעשה, נקבל רצף של עשרה ימים בנובמבר עם טמפרטורות מקסימום שגבוהות מ-26 מעלות.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום