עיתונאי 'הארץ' חושף: היומולדת של שרה נתניהו

העיתונאי גדעון לוי חושף הבוקר מסיבת יומולדת שנערכה לשרה נתניהו בביתו של העיתונאי בני ציפר בהשתתפות ראש האופוזיציה. "קל יותר להבין את מניעי ההערצה העיוורת כלפיו מאשר את מקורות השנאה התהומית שהוא מעורר"

מאיר גלבוע | תקשורת 11.11.2021 | 12:22

בנימין נתניהו מסייר בשוק צילום: Yonathan Sindel/Flash90

עיתונאי 'הארץ' גדעון לוי מפרסם היום מאמר בו הוא חושף פרטים מערב שנערך לאחרונה בביתו של עמיתו העיתונאי בני ציפר בו נחגג יומולדת לרעייתו של ראש האופוזיציה, שרה נתניהו.

לוי, שבמשך תקופה ארוכה מביע תמיכה בנתניהו אל מול חבריו בשמאל, מתאר בצבעים חדים את אישיותו של נתניהו כפי שנחשפה אליו באותו ערב בביתו של ציפר. "האיש ממלא בנוכחותו את החלל," כותב לוי, "הוא מסקרן יותר מכל פוליטיקאי ישראלי כיום, גם עכשיו, כשהוא כנראה בחורף הקריירה שלו. קל יותר להבין את מניעי ההערצה העיוורת כלפיו מאשר את מקורות השנאה התהומית שהוא מעורר".

לוי אף מתייחס לנושא שקרוב ביותר לליבו: השליטה הישראלית בשטחים, וטוען כי נתניהו לא פעל בנושא גרוע יותר מקודמיו. "נושא הגורלי ביותר לישראל, הפיכתה למדינת אפרטהייד, לא היתה מדיניותו גרועה משל קודמיו, או משל יורשיו. הרבה מנבואות האימים של שונאיו לא התממשו, הפגיעה שלו בדמוקרטיה, אם היתה כזאת, היתה פגיעה במראית העין של דמוקרטיה, שרודנות צבאית שולטת בחצרה האחורית. ביחס לאורחות חייו והתיקים שהוא מואשם בהם — יאמר בית המשפט את דברו. בסלון הבית ברעננה ישב ראש ממשלה לשעבר, נמרץ ומעורר עניין".

לוי מתייחס לפער בין השכלתו של נתניהו לבין הגזרה הפוליטית בה בחר לפעול: "נתניהו ויתר על הסביבה האחרת תמורת עבודה בפוליטיקה הימנית, אך ורק בה. הוא המיר את תחומי העניין הטבעיים שלו בסביבה זרה, רדודה, תוקפנית ולפעמים גם נבערת, תמורת מימוש השאפתנות הפוליטית חסרת הרסן שלו".

לסיום מסביר גדעון לוי מדוע לדעתו נתניהו מייצר כ"כ תיעוב בחלקים מסוימים: "התיעוב שחשים כלפיו בשמאל נובע מאורחות חייו ומהפוליטיקה שלו, עם יותר מקורטוב של מוסר כפול וצביעות כלפי אנשי המחנה הנוהגים לפעמים כמותו, אך מעל לכל מרחף גט הכריתות שנתניהו נתן לכל מי שעלול לבקר אותו. אולי אם היה נתניהו סובלני יותר לביקורת והיה שומר על קשר עם החוגים ששמיר הציע לו, הוא היה פחות שנוא".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום