מגעים חשאיים: ההסכם בין ישראל לירדן

ירדן, ישראל ואיחוד האמירויות צפויים לחתום בשבוע הבא על הסכם - לפיו חברה אמירתית תקים חווה סולארית ענקית לייצור חשמל במדבר הירדני וישראל תקנה את החשמל | בתמורה, ירדן תקנה מישראל מים מותפלים בכמות כפולה מהיום

מאיר שלם | מדיני 17.11.2021 | 23:11

גבול ישראל/ירדן, אילוסטרציה צילום: דוד כהן, פלאש 90

לאחר מגעים חשאיים, ישראל, ירדן ואיחוד האמירויות צפויים לחתום בקרוב על הסכם חדש, כתוצאה ממגעים חשאיים שהחלו בין שלוש המדינות בעקבות "הסכמי אברהם". כך פורסם ב"וואלה".

לפי חמישה בכירים ישראלים שמעורים בנושא, ביום שני בשבוע הבא יחתמו שלוש המדינות בדובאי על הסכם חדש, ולפיו חברה אמירתית תקים חווה סולארית ענקית לייצור חשמל במדבר הירדני וישראל תקנה את החשמל מהירדנים.

בתמורה, יוקם בישראל לחוף הים התיכון מתקן התפלת מים ייעודי עבור ירדן, והאחרונים יקנו מים מותפלים בכמות כפולה מהיום לאחר הסכמים שנחתמו כבר בעבר.

על ההסכם יחתמו השרה אלהרר, שר המים הירדני, מוחמד אל נאג'ר, שליח האקלים האמירתי, סולטן אל ג'אבר, והשליח האמריקני למשבר האקלים, ג'ון קרי. האחרון היה מעורב במו"מ בין הצדדים ועודד אותם להתקדם לקראת הסכם.

ההסכם היה אמור להיחתם בועידת גלגזו, אך ראש הממשלה נפתלי בנט ביקש לדחות את החתימה. בכירים ישראלים אמרו כי הסיבה לכך הייתה החשש כי החתימה על ההסכם תגרור ביקורת מהאופוזיציה, שעלולה לסכן את העברת התקציב.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום