תחושת מיצוי? אבי גבאי עוזב את סלקום

דרמה בסלקום: המנכ"ל אבי גבאי הודיע על התפטרותו, כשנתיים לאחר שמונה לתפקיד בתחילת 2020. גבאי, ששימש בעבר כמנכ"ל בזק ולאחר מכן כיו"ר מפלגת העבודה (המחנה הציוני), הודיע על התפטרותו מסלקום ליו"ר דורון כהן

חיים שמואלי | כלכלי 21.11.2021 | 10:54

אבי גבאי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מנכ"ל סלקום אבי גבאי הודיע במפתיע על התפטרותו מתפקיד מנכ"ל חברת סלקום, ליו"ר דורון כהן. גבאי לא מסר סיבה רשמית על נסיבות התפטרותו.

גבאי מונה לתפקיד לפני כשנתיים לאחר קריירה פוליטית קצרה יחסית. לפני כן כיהן בין היתר כמנכ"ל בזק ובזק בינלאומי, ואחרי שש שנים בזירה הפוליטית מונה לתפקיד מנכ"ל סלקום בינואר 2020. מדובר בעזיבה מפתיעה אחרי פרק זמן קצר יחסית בחברה. גבאי נכנס לתפקיד כשסלקום הייתה בתקופה קשה, עם ירידה משמעותית בהכנסות.

בספטמבר האחרון דווח כי גבאי צלח מהמורה ראשונה בתפקיד, כשהנהלת החברה ונציגות ועד העובדים הגיעו להסכמות שלפיהן 450 עובדים יפרשו מרצון בחברה בתנאים משופרים. עלות ההסכם: 55 מיליון שקל. סלקום תחת ניהולו הטרי של גבאי, הייתה חייבת לבצע תוכנית התייעלות כדי להתמודד עם הירידה בהכנסות ומצבת החובות הגבוהה. על פי החלטת הדירקטוריון, סלקום אמורה להפחית 150 מיליון שקל מההוצאות השוטפות, בעיקר באמצעות צמצום בכוח האדם של החברה.

על פי דיווח ב'כלכליסט', בשבועות האחרונים התרוצצו שמועות על כך שבכוונתו של גבאי להתפטר מהתפקיד והיום בבוקר הודיע על כך, ככל הנראה לאחר שחש שמיצה את תפקידו והחזיר את סלקום לרווחיות.

בחודשים האחרונים, ובעיקר מאז השלים גבאי את המהלך להסדרת המשך ההסכם לשיתוף רשתות עם אקספון, אמרו מספר מקורות בשוק כי גבאי צפוי להתפטר מהתפקיד לאחר השלמת העסקה ולאחר שיתברר כי סלקום ביצעה תפנית וחזרה לרווח לאחר 3 שנים. גבאי הבהיר באותן שיחות כי הוא לא הגיע לתקופה ארוכה.

גבאי הגיע לפני שנתיים לסלקום, לאחר התפטרותו של המנכ"ל הקודם ניר שטרן, שעבר לפז. מאחורי המינוי שלו עמד עמי אראל, יו"ר דירקטוריון סלקום, שלו ולגבאי היכרות עמוקה עוד מתקופתם בבזק.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום