הדרך של אסם לעלות מחירים: "עושים ניסויים"

אמש פורסם ברשת סופרים במרכז הארץ כי חברת 'אסם' העלתה מחירים. גורם ברשת מספר כי במקביל, בחברה צמצמו את ההנחות - כך שהמחיר יעלה, מבלי שיצטרכו להצהיר על כך באופן רשמי | גורם בענף: "על רשתות קטנות ובינוניות יותר קל ללחוץ"

מאיר שלם | כלכלי 22.11.2021 | 08:31

עגלת קניות צילום: pexels

ברקע הבדיקות והחשד כי רשתות השיווק הגדולות תיאמו מחירים, הבוקר (שני) דווח ב"ידיעות אחרונות" כי ברשת 'אסם' העלו מחירים על ידי צמצום המבצעים באופן פתאומי.

על פי הדיווח, לקוחות רשת "סופר בונוס", אשר לה יש 5 סניפים בערים תל־אביב, רמת־השרון, רעננה, נתניה ויבנה, גילו לאחרונה שיש מחסור בפסטה אסם על המדפים וברשת טוענים כי הדבר נובע כתוצאה מצמצום במבצעים.

"בעקבות עליית מחיר של פסטה 'אסם', הוחלט על הפסקת עבודה זמנית עם פסטות של 'אסם' עד לקבלת מחיר אטרקטיבי למענכם הלקוחות", נכתב בשלט שהוצג על המדפים.

גורם ברשת אמר: "המחיר עלה לרשת ב-%20. 'אסם' עשו מתווה של כאילו עליית מחיר, הם לא שינו את מחיר המחירון, אבל צמצמו לרשת את ההנחות, וקשה לעשות כך מבצעים. לכן הפסקנו להביא פסטה 'אסם'".

בשתי רשתות בינוניות נוספות אישרו שהספקים מכווצים הנחות ומבצעים. אך מנגד, ברשת שלישית אמרו: "אין לנו בעיה עם 'אסם'". באחת הרשתות אמרו: "הם עושים ניסויים עם הקטנות, כי עם הגדולות אף אחד כרגע לא מעז להתעסק והן עצמן מבועתות מחקירת רשות התחרות".

גורם בענף: "'אסם' לא שינתה מחירים והיא לא תעז לעשות זאת כרגע. כל הרשתות מסרבות לעליות מחירים בעקבות חקירת רשות התחרות, השוק בקיפאון. אבל יש דרכים להעלות מחירים ועל רשתות קטנות ובינוניות יותר קל ללחוץ ולעשות שריר".

מ'אסם' נמסר: "'אסם' לא שינתה את מחירון הפסטה. מעבר לכך, לא נוכל להתייחס להסכמים עם הלקוחות".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום