שוב מסתבכת: שופרסל נקנסה ב-3 מיליון ש"ח

חברת שופרסל נקנסה על ידי המשרד להגנת הסביבה בשלושה מיליון שקלים בגלל הפרה של חוק אוויר נקי בצי הרכבים של החברה. סמנכ"ל בכיר לפיקוח ולאכיפה במשרד: "נמשיך לבדוק שחברות לא מסכנות את הציבור"

מאיר גלבוע | כלכלי 22.11.2021 | 13:14

חזית הכניסה לשופרסל. אילוסטרציה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

המשרד להגנת הסביבה הטיל עיצום בסך שלושה מיליון שקלים על רשת השיווק שופרסל בגין הפרה של חוק אוויר נקי - למניעת צמצום בזיהום אוויר מצי כלי-הרכב של החברה.

במהלך סיור ביקורת שערכו אנשי המשרד להגנת הסביבה במשרדי החברה בשנת 2019, נמצא כי החברה לא הצטיידה בהנעה חלופית כנדרש ממנה בהוראות. ההוראה מחייבת את שופרסל לעשות שימוש באמצעי הנעה חלופית בצי כלי הרכב שלה באופן שלא יפחת מ-2% בכל רכב בהנעה חלופית החל מ-1 בינואר 2019, והדיווח שנמסר לא תאם את המציאות בשטח.

סמנכ"ל בכיר לפיקוח ולאכיפה במשרד להגנת הסביבה, יצחק (בנדה) בן-דוד אמר: "האחריות לעמידה בחוק ושמירה על הסביבה מוטלת על כלל הגופים, הציבורים והפרטיים, לשם שמירה על בריאות כולנו ועל הסביבה".

לדברי בן-דוד, "חברת שופרסל לא מילאה אחר ההוראות שניתנו לה, ומשום כך נקנסה. נמשיך לפקח ולאכוף ונבצע ביקורות כדי לבדוק שהחברות עומדות בהוראות שניתנו להן ופועלות להפחתת הסיכון לציבור".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום