עסקת הענק של אבי גבאי: זה הסכום שהוצע

אחרי ההתפטרות מ'סלקום': אבי גבאי, יחד עם שלמה רודב וקבוצת ארקין של מורי ארקין, מציעים 300 מיליון דולר לרכישת השליטה בחברת התקשורת 'פרטנר'  ההצעה הועמדה לזמן קצוב של כמה ימים שלאחריהם היא תפוג

חיים שמואלי | כלכלי 22.11.2021 | 22:12

אבי גבאי צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר מפלגת 'העבודה' והשר לשעבר, אבי גבאי, שהודיע אתמול (ראשון) על התפטרות מתפקידו כמנכ"ל 'סלקום', יחד עם שלמה רודב וקבוצת ארקין של מורי ארקין - מציעים 300 מיליון דולר לרכישת השליטה בחברת התקשורת 'פרטנר'. כך דווח ב'כלכליסט'.

מדובר בתהליך שנמשך כמה שבועות, במסגרתו התגבשה קבוצת משקיעים לרכישת השליטה בחברת פרטנר, המתחרה הגדולה של סלקום בשוק הסלולר, מידי האצ'יסון הסינית. 

שותף מהותי נוסף בקבוצת הרכישה המתגבשת הוא איש העסקים מורי ארקין, שיחד עם חיים סבן וקרן אייפקס החזיק בעבר בשליטה בחברת בזק – אחזקה שהניבה להם רווח של מיליארדי שקלים. רודב כיהן כיו"ר בזק מטעם אייפקס, סבן וארקין וגבאי כמנכ"ל החברה.

על פי הדיווח, הקבוצה כוללת גם שלושה גופים מוסדיים, ובראשם חברת הביטוח הפניקס, כשגם קבוצת מנורה־מבטחים וחברת כלל ביטוח צפויים יחד להשתתף במימון העסקה כמשקיעים פיננסיים. הקבוצה מציעה 300 מיליון דולר עבור המניות – בדיוק הסכום שדורשת האצ'יסון. ההצעה הועמדה להאצ'יסון לזמן קצוב של כמה ימים שלאחריהם היא תפוג.

כזכור, אתמול דווח כי אבי גבאי מנהל מגעים מתקדמים, יחד עם שלמה רודב וקבוצת ארקין של מורי ארקין - לרכישת השליטה בחברת 'פרטנר'. המגעים המתקדמים הללו שופכים אור על נסיבות ההתפטרות של גבאי מחברת התקשורת 'סלקום'. זאת בהמשך לדיווח על התפטרות ברקע חריקות ביחסיו של גבאי עם בעלי השליטה ב'סלקום', האחים מייקי ודני זלקינד.

גבאי חבר למורי ארקין לרכישת השליטה בחברה המתחרה 'פרטנר', ואתמול התברר כי השותפים הבכירים בקבוצה הם מספר גורמים שחברו יחד עם ארקין לגבאי לרכישת השליטה, כשרודב וגבאי מובילים את הקבוצה.

רודב שימש כיו"ר 'בזק' עד לפני כשנה, ובעקבות חילוקי דעות עם בעלת השליטה קרן סרצ'לייט עזב, ובמקומו מונה גיל שרון. רודב נחשב כמי שהבריא את 'בזק' מהטראומה שעברה בפרשת תיק 4000 תחת שאול אלוביץ'.

גבאי מונה לתפקיד מנכ"ל 'סלקום' בתחילת 2020 על ידי בעל השליטה דאז אדוארדו אלשטיין ומי שכיהן כיו"ר עמי אראל. לפני כן שימש גבאי כיו"ר מפלגת העבודה, וקודם לכן כיהן כמנכ"ל בזק.

אבי גבאי ניסה לבצע בעבר רכישה של סלקום בעסקה של מנג'מנט בייאאוט ‑ מהלך שבו הנהלת החברה מובילה את העסקה ומהווה חלק מהקבוצה הרוכשת - אבל נתקל בכתף קרה מהאחים זלקינד. ככל הנראה השאיפה שלו היא שבתחנה הבאה יהיה חלק מהבעלות, ולא מנהל שכיר, ומכאן הרעיון להתמודד על פרטנר.

גם ארקין לא חדש בתחום. הוא היווה 10% מגרעין השליטה בבזק בתקופת אייפקס וסבן, כשאז ניהל גבאי את החברה, כך שעסקי התקשורת אינם זרים לו. קבוצת ארקין מנהלת נכסים בהיקף של מיליארדי שקלים בחברת האחזקות המשפחתית המנוהלת בידי ניר ארקין.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום