גנץ חשף: איראן ניסתה להעביר חומרי נפץ ליו"ש - באמצעות כטב"מ

בשנת 2018 ניסתה איראן לראשונה להבריח חומרי נפץ המיועדים לטרור לשטחי יהודה ושומרון, כך חשף הבוקר שר הביטחון בני גנץ | הרחפן האיראני, ששוגר משדה התעופה T4 בסוריה, נשא חומר נפץ מסוג TNT ויורט סמוך לבית שאן

צביקה סגל | חרבות ברזל 23.11.2021 | 11:38

שיגור כטב"מ, ארכיון צילום: צילום מסך

שר הביטחון גנץ חשף הבוקר (שלישי) כי איראן ניסתה להעביר חומרי נפץ מסוריה לגורמי טרור באיו"ש באמצעות כלי טיס בלתי מאוייש. בכנס שנערך באוניברסיטת רייכמן אמר גנץ כי "איראן מבקשת להפוך להגמון אזורי ולאחר מכן לעולמי, ולהשליט אידיאולוגיה קיצונית". עוד חשף גנץ בסיסים בשאבהאר ובקשם, בדרום איראן המשמשים לתקיפות בים על ידי כטב"מים.

בנאום שפנה לעולם - הציג שר הביטחון את שיטות הפעולה של איראן ואת בסיס שאיפתה להפוך להגמון עולמי שיכפה את האידיאולוגיה הרדיקלית שלה. גנץ הדגיש את שיתוף הפעולה והברית החשובה עם ארה"ב ומדינות העולם.

בפתח דבריו אמר שר הביטחון: ישראל אינה "עם לבדד ישכון", והאיום האיראני אינו רק עליה. איראן מבקשת להפוך להגמון אזורי ולאחר מכן לעולמי, ולהשליט אידיאולוגיה קיצונית, שבו זכויות אדם נרמסות, נשים מודרות, והמשאבים מוקצים לטובת המשטר.

השיטה האיראנית להפוך להגמון אזורי היא להשתלט על מדינות נחשלות כמו תימן שנמצאת במקום האחרון במדד המדינות "השבירות", סוריה שנמצאת במקום השלישי לפני האחרון, עיראק ולבנון. השיטה ברורה – first we take Damascus, than we take Berlin" .

גנץ חשף, כי איראן מבצעת תקיפות באמצעות כטב"מי נפץ באמצעות שלוחיה וגם משטחה והציג שני בסיסים מרכזיים באזור שאבהאר ובאי קשם בדרום איראן, שמהם בוצעו פעולות לעבר המרחב הימי ושבהם ממוקמים גם היום כטב"מים תוקפים מתקדמים מסוג שאהד.

עוד אמר גנץ, כי "איראן פועלת גם מחוץ לאזור, מעבירה נפט ואמל"ח לוונצואלה, מפעילה את כוח קודס בדרום אמריקה ומנסה להחדיר את השפעתה לאפגניסטאן. הטרור האיראני מקודם באישור המנהיג חמינאי ותחת דירקטיבת צמרת המשטר. אחד הכלים המרכזיים הוא כטב"מים, כלי נשק מדויק, שיכול להגיע למטרות אסטרטגיות בטווח של אלפי קילומטרים, ובכך היכולת הזו מסכנת כבר היום את המדינות הסוניות, כוחות בינלאומיים במזרח התיכון וגם מדינות באירופה ובאפריקה."

בהמשך חשף שר הביטחון: "בחודש פברואר 2018, שיגרה איראן כטב"מ מסוג שאהד 141 משדה התעופה T4 בסוריה, שנשא חומר נפץ מסוג TNT. הכטב"מ יורט סמוך לבית שאן ויעדו היה להבנתנו גורמי טרור ביהודה ושומרון. איראן לא רק משתמשת בכלי טיס בלתי מאויישים כדי לתקוף, אלא גם בכדי לבצע העברות אמל"ח לשלוחיה".

גנץ התייחס למחויבות העולם ואמר: "מול האיום יש לעולם כלים רבים לפעול, והוא חייב להפעיל פלאן בי לאופציה הדיפלומטית. נמשיך לפעול בשיתוף פעולה מלא עם ידידנו האמריקאים ועם מדינות נוספות. לעולם יש כלים ויש אינטרס לעצור את איראן, שפוגעת בכלכלה, במדיניות החוץ, בביטחון ובערכים המוסריים. אין ספק שעדיף פתרון דיפלומטי, אך לצידו חייבת להיות על השולחן גם הפעלת כוח, שהיא המשך הדיפלומטיה באמצעים אחרים. לעיתים הפעלת כוח והפגנתו יכולים למנוע צורך בהפעלת כוח חזקה יותר. אני מודה לידידנו האמריקאים על הסנקציות והפעולות שנקטו באחרונה בהקשר זה בכדי להגיע למטרה המשותפת."

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום