לאחר פטירת התינוק מהחיידק; חל שיפור במצב התינוקת

החיידק האלים מקפריסין: חל שיפור במצבה של הפעוטה בת השנתיים, שנדבקה בגן בקפריסין והוטסה לישראל במצב קשה. בבית החולים שיבא עדכנו כי שוקלים להעביר אותה למחלקת ילדים רגילה

חיים שמואלי | בריאות 24.11.2021 | 23:20

אילוסטרציה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

חל שיפור במצבה של הפעוטה בת השנתיים, שנדבקה בחיידק בגן בקפריסין והוטסה לישראל במצב קשה. בבית החולים שיבא עדכנו היום (רביעי) כי שוקלים להעביר אותה למחלקת ילדים רגילה.

ד"ר משה אשכנזי, סגן מנהל בית החולים ספרא לילדים במרכז הרפואי בתל השומר, אמר כי "היא הגיעה אלינו מקפריסין ועברה לילה שקט בלי אירועים מיוחדים. הבוקר חל שיפור במצבה, עד כדי כך שאנחנו שוקלים להעביר אותה למחלקת ילדים רגילה".

התפרצות החיידק בגן חב"ד בלימסול שבקפריסין גבה את חייו של תינוק בן שנתיים, והתינוקת שנדבקה ממנו הוטסה לישראל ועברה סדרת בדיקות במחלקה לטיפול נמרץ ילדים.

הפעוטה בת השנתיים היא בת להורים ישראלים מגן חב"ד, ונדבקה מילד בן גילה, בן להורים ישראלים, שחלה במחלת חום ופריחה עם חשד לחיידק המנינגוקוק - ונפטר שלשום בלילה. לפני פטירתו הועבר הילד מ-לימסול לבית חולים בניקוסיה, שם עבר פעולות החייאה, שלמרבה הצער לא הועילו, והוא נפטר.

ד"ר איתן נאמן, רופא בכיר בטיפול נמרץ ילדים סורוקה, שהמריא שלשום לקפריסין כדי לסייע בטיפול בילד בן השנתיים מגן חב"ד בלימסול בקפריסין, סיפר אמש כי "מה שעשה את זה מאוד קשה זו העובדה שהכול קרה מאוד מהר. תוך יומיים מבריאות שלמה הילד נפטר, והוריו הגיבו בעצב גדול. איך אפשר להכיל בשורה כזו? ילד שלפני כן תפקד לחלוטין".

ד"ר נאמר תיאר: "הוקפצתי אתמול (שני) בסביבות השעה עשר בלילה. הבנו שמדובר על ילד מאוד חולה שנמצא בבית חולים בניקוסיה. התכנון המקורי היה לצאת עם צוות מלא ולהביא אותו לארץ. כבר מההתחלה היה ברור שהמצב שלו מאוד קשה ולפני העלייה למטוס לקפריסין מצבו הידרדר עוד יותר. ביטלתי את הצוות הרפואי ולבקשת המשפחה טסתי לבד כדי לייעץ לצוות הרפואי בקפריסין במידת הצורך ובעיקר לעזור למשפחה שנמצאת בארץ זרה להבין מה קורה לילד".

"הבוקר (שלישי) קיבלתי הודעה שיש ילדה נוספת מהגן של אותו ילד שנפטר שאושפזה בבית חולים המקומי בלימסול עם חום. מיד הגעתי לשם ולראות במה אני יכול לעזור", הוסיף. "הילדה במצב יציב והרבה יותר טוב, אבל הבאנו צוות מהארץ וליווינו אותה עד לטיפול נמרץ ילדים בשיבא".

כאמור, על פי החשד נכון לעכשיו, הגורם למחלה בגן, הוא חיידק בשם 'מניגוקוק'. לדברי הפרופ' אייל לשם, מומחה למחלות זיהומיות בבית החולים שיבא, בשלב זה אין עדיין אבחנה מדויקת של גורם ההתפרצות למחלה.

לדבריו, "בישראל יש כ-50 מקרים של הידבקות בחיידק מניגוקוק שעלול לגרום אצל ילדים וצעירים למחלה חמורה ואף לסכנת חיים". עוד הוא הוסיף בהקשר המקרה הטראגי בגן, כי "אחת המחלות שיכולות לגרום למחלה קשה ומהירה כפי שקרה, היא דלקת קרום המוח, שחיידק המנינגוקוק הוא אחד הגורמים לה".

עוד הוסיף פרופ' לשם כי התסמינים המרכזיים לחיידק הם מחלת חום, פריחה ולעיתים טשטוש הכרה. "מדובר על מחלה נדירה אך יש כמה מקרים שמתרחשים בישראל מידי שנה".

על פי הפרופ' לשם המענה לכך, הוא חיסונים. אותם מציעות חלק מקופות החולים כחלק מתוכניות הביטוח המשלים, "מדובר על לפחות שתי מנות חיסון", מציין לשם לאתר 'ynet'.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום