מפקד פיקוד דרום: "ייקח זמן, אבל נמצא פתרון לרקטות"

אלוף אליעזר טולדנו תוקף את בכירי חמאס ואומר: "לא נמצא לאיום הרקטות מענה בתוך שנה, אבל זה היעד שלנו". על חמאס: "צריך להיבהל מהם פחות - כך נגרום להם להפסיד"

ישראל לפקוביץ | חרבות ברזל 25.11.2021 | 09:26

טרוריסטים בעזה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

מפקד פיקוד הדרום, אלוף אליעזר טולדנו אומר בראיון: "זה עניין של זמן, אבל נגיע לתת פתרון לעניין הרקטות. חמאס נכשל בכל מאמצי ההתקפה שלו במבצע שומר החומות - למעט בסוגיית הרקטות. הם נבלמו בזכות עבודה טובה מאוד של אוגדת עזה. מה נשאר להם? הרקטות, שגם היעילות שלהן מוגבלת. לא שאני חושב שזה הגיוני שיורים 4,300 רקטות על מדינה, אבל זה הכלי היחיד שנותר להם. אז הם לומדים, ואנחנו לומדים. קו הסיום של שומר החומות הוא קו ההתחלה של תחרות הלמידה בינינו. ואני רץ בכל הכוח, וגם מסתכל עליו כל הזמן כדי לראות איפה הוא נמצא".

טולדנו אומר כי מדובר ב"אתגר מטורף. תסתכל על המנהרות. זה עניין שהיה מורכב בווייטנאם, והוא מורכב בקוריאה, ואנחנו הצלחנו להגיע לתוכו. לקח לנו זמן, אבל הצלחנו. אותו הדבר אני אומר על הרקטות. אנחנו צריכים להגיע לשם ולתת לזה פתרון. אם לא נאמין שזה יעד ריאלי, לא נגיע לשם. זה לא ייגמר בשנה הקרובה, אבל זה היעד". כך בראיון ליואב לימור, ב'ישראל היום'.

מפקד פיקוד הדרום סבור שאי אפשר "לחנוק" את רצועת עזה, על שני מיליון תושביה. "אני תומך בשיפור המצב האזרחי בעזה; ראשית, כי זאת התחרות הגדולה ביותר לחמאס. שנית, כי אנחנו יושבים על משאבים משותפים. ושלישית, כי אני מסתכל עשור קדימה ושואל את עצמי לאן הדבר הזה הולך. זה שיהיה בעזה יותר קשה - לא עוזר לי. לכן שני האדנים של האסטרטגיה שלנו מול עזה הם רמה גבוהה של ביטחון ושיפור הפרמטרים האזרחיים".

לשאלה: האם כשהוא משפר פרמטרים אזרחיים, לוקח סיכונים ביטחוניים. האם הוא מכניס בטון כדי לשקם בתים הרוסים, ואז הוא מקבל אותו במנהרות, ענה על כך טולדנו: "אנחנו נדרשים כל הזמן לאזן בין הדברים: לשלול מחמאס יכולות צבאיות, אבל לא לדרדר את המרכיבים האזרחיים. מי שרוצה תשובה ברורה עלול להתאכזב, כי אין כזאת בעזה. נדרש כאן תמרון עדין".

טולדנו סבור שהציבור הישראלי צריך, כהגדרתו, "להיבהל פחות" מחמאס. "אנחנו צריכים להבין שאם אנחנו לא נבהלים, הם מפסידים. וכדי שהם יפסידו, אנחנו צריכים להיבהל פחות. אני יודע שזאת דרישה לא פשוטה, אבל כשמבינים את המטרה שלהם - לפגוע בחוסן שלנו - אנחנו צריכים להיות חזקים ולא להיבהל".

אלוף טולדנו דוחה בראיון את הטענות שהושמעו בפרשת מותו של הלוחם בראל חדריה שמואלי ז"ל, ומבהיר: "יש מחיר לקיומנו כאן. גם בעתיד ייהרגו חיילים וייהרגו אזרחים". הוא מוסיף כי ישראל תמשיך "להפוך כל אבן" כדי לפתור את סוגית השבויים והנעדרים, אבל מדגיש כי "חמאס חייב להבין שישראל שינתה את גישתה".

טולדנו אומר עוד כי ראשי ארגון חמאס הם "בני מוות", כהגדרתו, ומוסיף: "זה מסוג הנושאים שאסור לדבר עליהם. אם אתה רוצה לעשות - תעשה, אל תדבר".

הראיון המלא יפורסם מחר (ו') במוסף "שישבת" של "ישראל היום".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום