מנהל מחלקת קורונה על הגל החמישי וחיסון רביעי

הפרופ' דרור מבורך התראיין הבוקר, לאור מצב התחלואה הגואה, ואמר כי המספרים מדברים על תחילתו של גל חמישי; "האם זה יהיה גל קטנטן או גדול? את זה עוד נראה"  

יוסף ריס | בריאות 25.11.2021 | 10:27

מתחם בדיקות קורונה צילום: יוסי אלוני, פלאש 90

ברקע האמירה אמש של פרויקטור הקורונה הפרופ' סלמן זרקא כי מדינת ישראל אינה נמצאת בין גלים, אלא בתחילתו של הגל החמישי, התראיין הבוקר (חמישי) הפרופ' דרור מבורך, מנהל מח' הקורונה בביה"ח הדסה לרדיו-FM103 ואמר: "המספרים מדברים על התחלת גל. האם זה יהיה גל קטנטן או גדול? את זה עוד נראה".

הפרופ' מבורך, מתייחס באמירתו לחציית מקדם ההדבקה את ה-1 במהלך הימים האחרונים, ואת עמידתו אמש על 1.08. משמעות הנתון האחרון של מקדם ההדבקה - כי דעיכת המגפה שהייתה עד לפני כשבוע, נבלמה, וכעת היא נמצאת במגמת התפשטות. 

הפרופ' מבורך, הרבה ומרבה להתייחס בכלי התקשורת השונים בעניין הנגיף עוד כבר בגלים הראשונים, אותם הוא חווה יום יום במחלקה בה הוא משמש כמנהל. מבורך הדגיש בראיון הבוקר כי "רוב החולים שמתאשפזים לא מחוסנים בכלל", והאחוז בין החולים המתאשפזים נאמד בסביבות "70%-80%".

על פי הדשבורד של משרד הבריאות, המתעדכן מדי יום, ארבעה חולים המוגדרים - מצב קשה נוספו אמש, כאשר 3 מתוכם אינם מחוסנים כלל, שווה ערך לכ-75%. אך לעומת זאת, החולה הקשה הרביעי הוא מחוסן על מלא, הוי אומר שהוא קיבל את כל שלושת החיסונים - ועדיין לקה בנגיף, ובאורח קשה. הדבר מזכיר שוב, כי החיסון יעיל מול הנגיף באחוזים גבוהים, אך לא מגן מפניו באופן מלא ויש להקפיד על כללי הזהירות. 

הפרופ' מבורך התייחס הבוקר לחשש מפני "דעיכת חיסון הבוסטר" המעסיקה את בכירי משרד הבריאות, ואזרחים רבים שהתחסנו בו, והרגיע: "אני חושב שהחיסון השלישי יהיה יותר ארוך טווח. כלומר, לא נצטרך להתחסן בכל חצי שנה כיוון שיהיה לנו זיכרון חיסוני. לפחות לאלה שיש להם תגובה נורמלית לחיסון". 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום