תלושי שכר שהודלפו חושפים משכורות עתק למנהלים

גילויים על משכורות אסטרונומיות לכמה ממנהלי חברות ממשלתיות על רקע אינפלציה גבוהה ועוני עלייה באיראן הובילו לקריאות לשקיפות

יענקי פרבר | חדשות בעולם 25.11.2021 | 12:31

רואה חשבון צילום: pixabay

דיווחים בתקשורת ופוסטים ברשתות החברתיות באיראן, הראו שהמנהלים מרוויחים "משכורות אסטרונומיות" בחברות תעשיה ממלכתיות שלעיתים מפסידות הרבה כסף. 

עדיין לא ידוע אם מדובר בדיווחי חקירה אמיתיים או שעיתונאים ומשפיעים ברשתות החברתיות קיבלו מידע מפלגים וחמולות יריבות בממשלת איראן. כך מדווח ערוץ הטלוויזיה Iran International.

ב-23 בנובמבר, העיתון היומי 'ג'אוואן' המקושר למשמרות המהפכה, פרסם דו"ח בעמוד הראשון, שאמר כי משכורות חודשיות גבוהות מ-2.15 מיליארד ריאל (כ-51 אלף דולר) ששולמו לחלק מהמנהלים הממשלתיים היא תוצאה של חוסר שקיפות בפעילות הממשלתית. מדובר בסכום אסטרונומיים בסטנדרטים של איראן.

עובדים רגילים באיראן מרוויחים כ-100 דולר בחודש ועובדי משרד ומורים פחות מ-200 דולר. הקריאה לשקיפות לא התקבלה בעין טובה אצל חלק ממחוקקים ואנשי דת שמרנים. אנשי דת ומחוקקים התנגדו עד כה בתוקף לשקיפות וטוענים ש"אויבים עשויים להפיק תועלת מהמידע".

עשרות חשבונות בטלגרם ובטוויטר חשפו משכורות גבוהות שמשולמות לכמה מנהלים במשרדי ובמפעלים של הממשלה. אחד מערוצי הטלגרם פרסם את תלוש השכר של אחד ממנהלי המפעל הפטרוכימי בבעלות הממשלה, והראה כי הוא מקבל 2.15 מיליארד ריאל בחודש. הערוץ אמר שזה שווה לשכר של עובדי ממשלה רגילים במשך ארבע שנים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום