הסכם חשאי מקרב את ישראל וקטאר לכינון יחסים רשמיים

ישראל וקטאר חתמו על הסכם מסחרי, ראשון מאז ניתוק היחסים. ההסכם מאפשר לקטאר להיכנס לרשימת המדינות הסוחרות ביהלומים, וליהלומנים הישראלים להקים נציגויות בדוחא

ישראל לפקוביץ | חדשות בעולם 25.11.2021 | 19:37

יהלומים אילוסטרציה צילום: Pixabay

לאחר שנים של החרמה והתנגדות להסכמי אברהם, קטאר ידידה קרובה של חמאס, הגיעה להסכם מסחרי עם ישראל בענף היהלומים. ההסכם אומנם מתייחס לנושא כלכלי, אבל מעיד על קשרים ישירים בין המדינות.

על פי הדיווח של דני זקן ב'גלובס', בקטאר מתכוונים להקים אזור סחר חופשי ליהלומים וזהב, ונזקקו להסכמת ישראל כדי להיכנס לרשימת המדינות הזכאיות לסחור ביהלומים. עוד דווח, כי לפי אחד מהגורמים המעורים במגעים האלה, לקטאר לא תהיה בעיה להגיע לעוד הסכמים כלכליים או מסחריים עם ישראל.

עוד דווח כי ממשלות ישראל וקטאר הגיעו להסכם מסחרי בתחום היהלומים ולפיו ישראל תאפשר לקטאר להיכנס לרשימת המדינות הזכאיות לסחור ביהלומים. קטאר התחייבה לאפשר לסוחרים ישראלים להיכנס ללא קושי ואף להקים נציגות אם ירצו בכך, אף שבין המדינות אין יחסים דיפלומטיים.

התהליך נזקק עדיין לאישורים סופיים של המדינות החברות, אך לאחר הסרת ההתנגדות הישראלית, הדרך של קטאר סלולה. החשיבות של ההסכם היא בהיותו הסכם מסחרי ראשון לאחר ניתוק היחסים בין המדינות, לאחר מבצע עופרת יצוקה, ולאחר חתימת הסכמי אברהם - והיותו פתח להסכמים כלכליים-מסחריים עתידיים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום