השכונה בירושלים שאושרה תבוטל? המסר לארה"ב

ממשלת ישראל העבירה מסר לארצות הברית כי היא לא תקדם את בניית השכונה החדשה בעטרות, שאושרה בוועדה המקומית של עיריית ירושלים לפני כמה ימים, בשל מיקומה מעבר לקו הירוק

מאיר שלם | חרבות ברזל 25.11.2021 | 22:54

מתחם עטרות צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ממשלת ה-10 מעלות 'ימינה': לפני כמה ימים הוועדה המקומית של עיריית ירושלים אישרה את הקמת בניית שכונה חדשה בעטרות שבתחום הבירה, אלא שכעת מתברר כי הממשלה תבלום את ההחלטה ולמעשה תבטל אותה.

לפי הדיווח ב'וואלה', ממשלת ישראל בראשותו של איש הימין נפתלי בנט, העבירה מסר מרגיע לארצות הברית כי היא לא תקדם את הקמת השכונה, שמיקומה המתוכנן נמצא מעבר לקו הירוק, כיוון שהממשל האמריקני מתנגד לצעדים חד צדדיים בשטחים שבמחלוקת.

לדברי בכיר ישראל, "מדינתנו הסבירה לארצות הברית שלממשלה אין שליטה על הוועדה המקומית בעיריית ירושלים וכי התכנית לא תקודם ע"י הוועדה המחוזית שנמצאת בשליטת הממשלה".

לפי התכנית שאושרה בוועדה, השכונה צפויה לכלול אלפי יחידות דיור, כמו גם שטח למלונאות, לתעסוקה ולמסחר, מבני ציבור, וכן שטחים פתוחים. אתר שדה התעופה הישן אמור לעבור שימור.

האזור שבו אמורה היתה לקום השכונה, המתפרסת על פני שטח של כ-1,243 דונם באחת מעתודות הקרקע החשובות במטרופולין ירושלים, היה מיועד להפוך לאזור תיירות פלסטיני, לפי "עסקת המאה" שהגה נשיא ארה"ב ה-45, דונלד טרמאפ.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום