מחדל: המדינה עדיין לא שילמה לבעלי העסקים

כחצי שנה עברה מאז מבצע 'שומר החומות', והמדינה לא שילמה עדיין פיצויים לאלפי בעלי העסקים, שפרנסתם נפגעה כתוצאה מהמלחמה - בגובה של 2.5 מיליארד שקלים. ברשות המיסים מודים כי מדובר בכשל טכני, וטוענים כי ישלמו בימים הקרובים

מאיר שלם | כלכלי 25.11.2021 | 23:10

אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה

מחדל: אלפי בעלי העסקים לא קיבלו את הפיצויים מאז מבצע 'שומר החומות' שהסתיים לפני למעלה מחצי שנה, שמגיעים להם כתוצאה מפגיעה בפרנסתם. כך פורסם ב'חדשות 13'.

על פי הדיווח, יותר מ-5,000 בעלי עסקים עדיין ממתינים להחלטה של רשות המיסים אם לשלם להם פיצוי או לא. ברשות המיסים מודים שמדובר בכשל טכני, כלומר בעיה בתכנות מערכת המיחשוב של הרשות - ובכך נמנע העברת הכסף.

מדובר בכ-2.5 מיליארד שקלים שטרם חולקו או שהוחלט שלא לחלקם, שכן במבצע הנוכחי הוגדל טווח הזכאות לפיצויים לבעלי עסקים מ-40 קילומטר מעזה לטווח של 80 קילומטר מקו העימות, כולל הערים הגדולות במרכז.

גם בראשית ימי הקורונה כאשר הוחלט על מתן פיצויים לעסקים בעקבות הסגרים, נרשמה תקלה בהעברת הפיצויים לבעלי עסקים, אלא שבמקרה הנוכחי מדובר בפער של כחצי שנה, הרבה יותר מתקופת הסגרים.

מרשות המיסים נמסר בתגובה: "בשל כשל טכני חל עיכוב בטיפול בתביעות לפיצויים על מבצע 'שומר החומות', אולם כל מגישי התביעות קיבלו מקדמות בגובה של 50% מהסכום התביעה, ומקרים דחופים טופלו וקיבלו את מלוא הפיצוי המגיע להם. הטיפול בחלק ניכר של יתר התביעות יושלם בימים הקרובים", כך לשון התגובה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום