קילומטרים ספורים מקו העימות: אוקראינה ערכה תרגיל גדול

במסר מתריס לעבר רוסיה המרכזת כוחות על גבולה המערבי של אוקראינה, מאות טנקים וכוחות מיוחדים של צבא אוקראינה השתתפו בתרגיל ענק שנערך על הגבול

יוסי ריינר | חדשות בעולם 25.11.2021 | 22:22

טנקים מפגיזים בגבול הרצועה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מאות טנקים השתתפו בתרגיל יחד עם כוחות מיוחדים של צבא אוקראינה, קילומטרים ספורים מקו העימות עם הבדלנים הפרו רוסים במזרח אוקראינה, תרגיל שמהווה מסר מתריס לעבר רוסיה, המרכזת כוחות על גבולה המערבי של אוקראינה.

התרגיל היום (חמישי) מצטרף לסדרה של של תרגילים נוספים שקיים בשבועות האחרונים לוחמת חי"ר ממונע ולוחמה נגד שריון.

ביום ראשון טען גנרל בכיר בצבא אוקראינה בשיחה שקיים עם העיתון האמריקני "מיליטרי טיימס", כי רוסיה קיבצה כמעט מאה אלף חיילים על גבולה המזרחי של המדינה. והיא מתכוננת למבצע צבאי בשטחה של המדינה כבר בחודש ינואר.

על פי דבריו של הבכיר, הגנרל קירילו בודנוב, המשרת במערך המודיעין של קייב, המתקפה תכלול שלב ראשוני של הפצצות אוויריות, אש ארטילרית, והנחתה גדולה של כוחות מיוחדים. המקור הסביר כי רוסיה תרגלה בחצי האי קרים הנחתה של כוח המונה 3,500 צנחנים במבצע אווירי מהיר ומטרת התרגול היא מתקפה על שדות התעופה ובסיסי הצבא האוקראיני במזרח המדינה. כך ע"פ הדיווח ב'ישראל היום'.

בתוך כך סיפקה קנצלרית גרמניה היוצאת אנגלה מרקל התבטאות חריפה בנושא האוקראיני, ואמרה כי כל תוקפנות רוסית נגד אוקראינה צריכה להיענות בסנקציות כבדות של האיחוד האירופי על רוסיה. "כל תוקפנות רוסית נגד אוקראינה תשא עמה מחיר כבד".

שר החוץ האוקראיני, דמיטרו קולבה, אמר היום בראיון לכלי תקשורת מקומיים כי העביר לקרמלין מסר שתקיפה בשטחה של אוקראינה תגבה מרוסיה "אבדות פוליטיות, כלכליות ואנושיות עצומות ותעלה מחיר כבד למקבלי ההחלטות במוסקבה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום