הסערה נמשכת: מי תוקף ומי שומר על שתיקה

המערכת הפוליטית ממשיכה לגנות את החלטתו של השופט בדימוס אורי שוהם להצר את צעדיו של הרב הראשי. בעוד יו"ר ש"ס דרעי שומר על שתיקה, ב'יהדות התורה' ובליכוד מצטרפים למתקפה | אמסלם: "‏מי אתה בכלל מר אורי שהם. אתה אפילו לא מגיע לקרסוליים של הרבנים הראשיים... של נעליך מעל רגליך"

ארי קלמן | פוליטי 25.11.2021 | 23:31

הגר"י יוסף/אורי שוהם צילום: יונתן זינדל, פלאש 90/לע"מ

בהמשך להחלטת נציג תלונות השופטים, השופט בדימוס אורי שהם להגביל את פעילותו של הראשון לציון הגר"י יוסף, המערכת הפוליטית ממשיכה לתקוף את ההחלטה וגם ב'יהדות התורה' ממהרים לשגר תגובות מחאה, כשעד כה באופן תמוה למדי, יו"ר ש"ס אריה דרעי טרם פרסם התייחסות.

מוקדם יותר הערב פרסמו חברי הכנסת, יעקב ליצמן, בצלאל סמוטריץ, משה ארבל, אופיר סופר, ינון אזולאי, וכן השר לשירותי דת מתן כהנא הודעות בנושא, כשהערב מצטרפים גם אורי מקלב, משה גפני וחבר הכנסת דוד אמסלם מ'הליכוד'.

יו"ר 'יהדות התורה', ח"כ משה גפני מסר בתגובה ואמר: "השופט שהם לא יכול להמשיך בתפקידו לאחר שפוגע ברב הראשי לישראל ומנסה למנוע ממנו תוך כדי איומים לעשות את תפקידו ההלכתי בנושא הלכתי מובהק".

גפני הוסיף, "אני מחזק את ידיו של הרב הראשי לישראל, שעושה את תפקידו נאמנה ומגן על מליוני יהודים בארץ ובעולם בשמירה על הכשרות וההלכה".

חבר הכנסת אורי מקלב תקף גם הוא את אורי שהם: "הם חושבים כי הרב הראשי הם 'רב מטעם' עושה דברם, אך הרשל"צ אינו מחוייב להם או למדיניותם שאף לדעת 'עם הארץ' לא הגיעו, אלא לתורה הקדושה והוא אומר את הדברים נוכחה. התוכחה שלו מפריעה להם עד כי הם אינם יכולים לסבול ולשמוע זאת. הם פועלים בניגוד לתורת ישראל ומנסים לעקור את ההלכה ומצפים כי הרב הראשי יתמוך בכך?!, זו חובתו וזו שליחתו". כך מקלב.

גם חבר הכנסת דודי אמסלם מ'הליכוד' מגיב ומשתלח בשופט בדימוס: "‏מי אתה בכלל מר אורי שהם. אתה אפילו לא מגיע לקרסוליים של הרבנים הראשיים בידע, בחוכמה ובוודאי בכל מה שקשור למורשת ישראל! של נעליך מעל רגליך כשאתה מדבר על הרבנים הראשיים שליט"א! ‏אתה בטח מצפה שהשר והרפורמים יפגעו בדת, והרבנים הראשיים יעמדו בצד ויתנו להם לעשות כרצונם. זה לא יקרה". כך אמסלם בסגנונו שלו.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום