בכיר במערכת הביטחון: "בחירת ביידן, אסון כבד"

הפרשן עמית סגל מתייחס לסוגייה האיראנית ולמתח בין ממשלת ישראל לממשל ביידן לקראת שיחות הגרעין בווינה וטוען כי בנט ולפיד מתגעגעים לנשיא ארה"ב הקודם. בכיר מאוד במערכת הביטחון: "בחירת ביידן היא אסון כבד שפקד את אזורנו"

מאיר גלבוע | מדיני 26.11.2021 | 13:26

בנט ולפיד במליאה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

הפרשן עמית סגל מתייחס בטורו השבועי ב'ידיעות אחרונות' לסוגיית המתח בין ממשלת ישראל לממשל ביידן בארה"ב סביב הסוגייה האיראנית. סגל טוען כי יאיר לפיד ונפתלי בנט כבר מתגעגעים לנשיא הקודם, טראמפ. פרשן ערוץ 12 מסביר כי המאבק שהובילו בישראל ליציאה מהסכם הגרעין נבע מההנחה שדונלד טראמפ ייבחר לקדנציה נוספת ויצטרף לישראל במערכה מול איראן.

"ביציאה מהבית הלבן מפגישת ההיכרות החמה שלו עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן, אמר ראש הממשלה נפתלי בנט ש"נוצר בינינו קשר אישי ברמה של להרים טלפון אחד לשני". שלושה חודשים חלפו, והטלפון טרם צלצל, לא בוושינגטון ולא בירושלים", כותב סגל.

לדבריו הסיבה המרכזית ליחסים הקרים היא "התחייבות ישראלית שניתנה באותה פגישה והופרה השבוע: לא לצאת פומבית נגד חזרה אמריקאית להסכם הגרעין".

סגל כותב כי "ממשלת ישראל הנוכחית הולכת בדרכי ממשלת נתניהו לפחות בדבר אחד: עימות קולני מול ממשל דמוקרטי שרואה בהתגרענות איראנית בעיה אסטרטגית אך לא בעיה קיומית".

הפרשן מתייחס ללפיד ובנט וכותב כי "פתאום יש געגועים לנשיא הקודם". סגל גם מצטט בכיר מאוד במערכת הביטחון שלדבריו "אינו חשוד בליכודניקיות", שאמר לאחרונה שבחירת ביידן היא אסון כבד שפקד את אזורנו. כמה עשרות אלפי קולות בחוף המזרחי של ארה"ב שינו, אולי לנצח, את המזרח התיכון".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום