הטיסות, איכוני השב"כ ומופעי חנוכה: קבינט הקורונה יתכנס הערב

קבינט הקורונה צפוי להתכנס הערב (מוצ"ש) לדיון דחוף, בשל כניסת הווריאנט הדרום אפריקני לישראל והחשש כי הוא עמיד באופן כזה או אחר בפני החיסון | לראשונה מזה חודשים ארוכים, השרים שוקלים להחזיר את איכוני השב"כ | לפי שעה אין כוונה להגביל את מופעי החנוכה

יוסף ריס | בריאות 27.11.2021 | 18:13

מעבדת קורונה של צה"ל צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

ברקע כניסתו של הווריאנט הדרום אפריקני ביום שישי לישראל, יתכנס הערב (מוצאי שבת) קבינט הקורונה וידון בכמה צעדים למניעת התפשטותו של הווריאנט שהספיק לקבל את השם "אוקימרון".

במהלך ישיבת הקבינט צפוי להיערך דיון ממוקד בנוגע להגבלת הכניסה לשבים מהמדינות הבאות: דובאי, אתיופיה, פרנקפורט וטורקיה, בשל הנמלים לטיסות הקונקשן לאפריקה וממנה.

בנוסף, מסתמן כי מופעי חג החנוכה הקרב ובא, ברחבי הארץ, יתקיימו ללא הגבלות דרמטיות. יחד עם זאת, אכיפת התו הירוק בכניסת המופעים צפויה להיות קפדנית במיוחד.

על פי הפרסום בערוץ 12, קבינט הקורונה צפוי לדון גם סגירת הגבול לכניסת זרים, וכן הגבלות על שבים מממדינות בהם ימצא הווריאנט.

בתוך כך, הערב התפרסם כי השרים צפויים לדון במפגש הקבינט הערב על אופציית החזרת איכומח השב"כ לסללורים האישיים של האזרחים. כזכור, הדבר עורר כעס וחשש רב בגלים הקודמים, בשל החדירה לפרטיות האזרחים.

מפקד מפקדת אלון תא"ל רלי מרגלית שמפקדתו מוגדרת כ'מפקדת הקורונה הלאומית לקטיעת שרשרת ההדבקה' של פיקוד העורף, אמר הערב: "מבינים שיש סיכוי טוב שהגיעו לפה עם הווריאנט החדש, ולכן עושים את כל הפעולות כדי לקטוע את שרשראות ההדבקה".

עוד הוא הוסיף כי המזל הגדול של ישראל שבעת הזאת כמות המאומתים בארץ היא נמוכה, וכן כי "יש לנו כוח אדם מספק להתמודדות". מרגלית הוסיף בתדרוך שערך לעיתונאים כי הווריאנט החדש עלול לפגוע משמעותית בהתמודדות של ישראל עם הקורונה, והבטיח, "נפתח מלונות ככל הנדרש".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום