הרב דרוקמן על ההחלטה נגד הרשל"צ: "מזועזע"

כמה ימים לאחר ההחלטה, זקן רבני הציונות הדתית התייחס הערב להמלצה לשר כהנא להגביל פעילותו של הרב הראשי הגר"י יוסף, ותקף אותה: "חמור ביותר" | הוא קרא לנציב תלונות הציבור שופטים, שהמליץ על הסנקציות נגד הרב ועל ההחלטה נגדו: "תתנצל ותבקש סליחה"

יאיר כלפה | חדשות בארץ 27.11.2021 | 18:56

הרב חיים דרוקמן צילום: Tomer Neuberg/FLASH90

הרב חיים דרוקמן, זקן רבני המגזר הדתי-לאומי, תקף הערב (מוצ"ש) את ההחלטה להגביל את הראשון לציון הגר"י יוסף והקריאה לבחון את המשך תפקידו כדיין בבית הדין הרבני הגדול, וקרא למקבל ההחלטה להתנצל בפני הרב יוסף.

יו"ר מרכז ישיבת ואולפנות 'בני עקיבא' תקף את נציב תלונות הציבור על השופטים: "מזועזע מחוצפתו של השופט בדימוס אורי שהם כלפי הראשון לציון הגאון הרב יצחק יוסף שליט"א".

"גם אם הדבר נובע מבורותו של השופט בדימוס אורי שהם – זה חמור ביותר", המשיך לתקוף. "עליו קודם כל ללמוד מה חובתו של דיין בישראל, ואז יתברר לו שכל מה שקשור לחיזוק היהדות – חובתו של הדיין לעסוק בו, ובוודאי של נשיא בית הדין הגדול."

"אני נוטה לדון כל אחד לכף זכות, ולכן אני מתייחס לפרשת השופט בדימוס אורי שהם שהכל נבע מתוך בורות על תפקיד דיין בישראל, אבל עליו לפחות להתנצל ולבקש סליחה מכבוד הראשון לציון", קרא הרב דרוקמן.

כזכור, ביום חמישי האחרון, נציב תלונות הציבור על השופטים אורי שהם קרא למתן כהנא, השר לשירותי דת, לשקול את המשך תפקידו של הרב יוסף כדיין בבית הדין הרבני הגדול או אף לנזוף בו, זאת בתגובה לתלונה שהוגשה לו נגד הרב על ידי המרכז הרפורמי.

בנוסף, שהם החליט הנציב לאסור על הראש"ל יוסף להביע עמדה בעניינים שבסמכותו, כגון הרפורמות בכשרות ובגיור, והמליץ לשר כהנא לנזוף בו.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום