גורם מדיני בכיר נגד היועצת הקרובה של בנט: "המשימה גדולה עליה"

גורם מדיני בכיר מספר כי שוחח עם ראש הממשלה בנט על הצורך "לתגבר" את היועצת המדינית שמרית מאיר. לדבריו "חלק מהשחקנים בזירה הרגישה סבורים שהמשימה גדולה עליה"

מאיר גלבוע | פוליטי 27.11.2021 | 19:25

נפתלי בנט צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בטורו השבועי ב'הארץ', חושף הפרשן יוסי ורטר, חילוקי דעות בין בכירי הממשלה באשר לתפקידה של היועצת המדינית של בנט, שמרית מאיר. ורטר מספר על שיחה שקיים "גורם מדיני בכיר" עם ראש הממשלה בנט לאחרונה בה הפציר בו "לתגבר" את מאיר ביועץ על בעל ניסיון דיפלומטי.

לדברי פרשן 'הארץ', "רה"מ ושר החוץ עובדים היטב ביחד. גם עם גנץ יש תיאום בנושא הגרעין. אבל בתוך הלשכות וביניהן יש חריקות".

ורטר מספר בטורו כי "חלק מהשחקנים בזירה הרגישה סבורים שהמשימה גדולה מדי על שמרית מאיר, היועצת המדינית של נפתלי בנט". ורטר מסביר כי "מאיר מוגדרת רשמית כאשת הקשר של לשכת ראש הממשלה לוושינגטון. הכול על שולחנה: התנחלויות, קונסוליה, חימוש וגרעין".

פרשן 'הארץ' חושף כי "מישהו שנכנה "גורם מדיני בכיר", ושרוצה בהצלחת בנט, פגש את ראש הממשלה באחרונה והציע לו 'לתגבר את מאיר'".

ורטר טוען כי אותו גורם בכיר בממשלה אמר לבנט בשיחה ביניהם: "יש לך בעיה בארה"ב, אתה זקוק ליועץ־על, קליבר, איש מנוסה, שמילא תפקידים דיפלומטיים חשובים בארץ ובעולם".

על מאיר אמר אותו גורם לבנט, "בערביסטית, גם אם מוכשרת, אין די. האיש הציע כמה שמות, בראשם רון פרושאור, לשעבר מנכ"ל משרד החוץ ושגריר בכמה מדינות. בנט, עד לרגע זה, לא קיבל את העצה".

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום