פרסום ראשון: השינוי הדרמטי בחנוכה בבעלזא

שיחת היום בחצר חסידות בעלזא על שינוי במיקום החסידים בפרנצ'עס במעמד ההדלקות והטישים של הרבי מבעלזא בכל ימי החנוכה. בברכת הרבי ולאור החלטת הרה"צ רבי אהרן מרדכי רוקח המקומות בפרנצ'עס יוקצו לבחורים שיוצאים ידי חובה בהדלקה של הרבי. כל הפרטים בפרסום ראשון

משה ויסברג | חרדים 27.11.2021 | 21:10

הרבי מבעלזא במעמד הדלקת נר חנוכה צילום: אנשיל בעק

שינויים במעמדי הדלקת נר חנוכה בחצר חסידות בעלזא, כידוע בחסידות אלפי תלמידי הישיבות הגדולות של חסידי בעלזא שוהים במרכז החסידות בכל ימי החנוכה ויוצאים ידי חובת הדלקה אצל האדמו"ר מבעלזא.

בכל שנה נוצר חוסר גדול של מקומות לבחורי הישיבות, כך שלמאות בחורים אין מקומות מספיק בפרנצ'עס בהיכל א'גרויסע שטיב' בעת עריכת השולחנות ומעמדי ההדלקה בחנוכה.  

ל'בחדרי חרדים' נודע כי בכדי שלכל בחור שיוצא ידי חובת הדלקה אצל הרבי יהיה מקום בו יכול להשתתף ולראות מקרוב את מעמד ההדלקה, הוחלט השנה בהחלטת הרה"צ רבי אהרן מרדכי רוקח העומד בראש וועד משמרת החינוך של הישיבות חסידי בעלזא ובברכתו של האדמו"ר על שינוי דרמטי במיקומי החסידים בפרנצ'עס.

על פי ההחלטה, המקומות הקבועים בפרנצ'עס יועדו לאלפי הבחורים, כאשר כמה שורות בודדות יוקצו לאברכים צעירים שיש להם מקומות קבועים, בעקבות זאת הוסיפו השנה מאות מקומות ישיבה בספסלים למאות האברכים שיש להם מקומות על הפרנצ'עס. אלפי תלמידי הישיבות לצעירים יעמדו בגלריה של עזרת נשים שיצפו במעמד ההדלקה בשידור חי באחת האולמות הסמוכים.

כמו כן הרבי מבעלזא ביקש שהבחורים ילמדו בסדר מיוחד לפני התפילה בכל יום בהיכל ביהמ"ד הגדול, בנוסף לסדרים המיוחדים שהנהיגו לאחר התפלה במשך כל שעות היום עד לשעות הערב בעת מעמד ההדלקה.

הנושא הפך לשיחת היום בבעלזא בימים האחרונים, יחד עם ההבנה שצריכים לתת לבחורים מקומות שיוכלו לצפות מקרוב במעמד הדלקת נרות חנוכה.

אחד החסידים שצריך לוותר על מקומו בפרנצ'עס אמר ל'בחדרי חרדים' "הרוב תמיד רואה את ההשקעה בדור העתיד, כעת הם אלפי הבחורים שצריכים לספוג אווירה של קדושה בימי החנוכה שתשפיע עליהם שנים רבות לאחר נישואיהם, למרות הקושי הגדול צריכים לתת להם את מקומם עד שירחיבו את ההיכל".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום