האם בגלל שני שרים, רשימת המדינות האדומות שונתה

ראש הממשלה נפתלי בנט קיבל ביום שישי החלטה לפיה השבים ממדינות אפריקה בשבועיים האחרונים ייכנסו לבידוד מחשש שנדבקו בווריאנט החדש. אולם באורח פלא מרוקו ומצרים לא נכללו ברשימה. ח"כ ארבל מעלה חשש כי הסיבה היא; ביקורם של שני שרים במדינות אלה בשבוע האחרון

ארי קלמן | פוליטי 27.11.2021 | 21:47

אילוסטרציה צילום: pixabay

ביום שישי החליט ראש הממשלה נפתלי בנט לפעול במהירות והכריז על מדינות מדרום אפריקה כאדומות, לאסור את הטיסות אליהן ומהן וכן להורות על כניסת כל האזרחים ב-14 הימים האחרונים משורה של מדינת בדרום אפריקה לבידוד מיידי.

כבר מחר (ראשון) תתכנס ועדת החוקה של הכנסת, לאשר את החלטות ראש הממשלה שיקבלו בהמשך הערב את אישור קבינט הקורונה, כשבינתיים במשרד הבריאות עדכנו על חשש לשבעה נדבקים בווריאנט החדש 'אומיקרון' בישראל.

חבר הכנסת משה ארבל מש"ס העלה הערב חשד כי החלטות פוליטיות התערבו בגיבוש רשימת המדינות האדומות. לטענתו, "מסיבה לא ברורה מצרים, בדומה ליתר מדינות צפון אפריקה, הוחרגה ממגבלות הכניסה שהוחלו ביחס לכמעט כל מדינות אפריקה".

"נסיבות החרגתן של מדינות צפון אפריקה תמוהות ואי אפשר להתעלם מהחשש כי שיקולים פוליטיים שנוגעים ביחסים עם מדינות אלו קיבלו עדיפות על השיקולים הבריאותיים והאפידמיולוגיים בעניינן", כשהוא מרמז כי שובם של שרים בממשלת ישראל ממדינות אלו היו חלק מהשיקול.

ארבל כתב הערב ליושב ראש ועדת חוקה חוק ומשפט, חבר הכנסת גלעד קריב, כי "על חברי הוועדה אף לתת משקל מיוחד לביקורו של שר הביטחון במרוקו ושל שרת האנרגיה במצרים בימים האחרונים, ולרצונם הטבעי שלא להיות מחויבים בבידוד בשל נסיעותיהם. רשימת המדינות המוגבלות למסע ומחייבות בידוד בתקנות מעלה חשש ממשי להתערבות שיקולים פוליטיים ואישיים בשיקולים הבריאותיים שראוי שינחו החלטות מסוג זה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום