50 המדינות שהטיסה אליהן אסורה; העבריין ייקנס

משרד הבריאות מודיע הערב על 50 המדינות שהוגדרו כאדומות - ואליהן קיים איסור טיסה, למעט במקרים חריגים | רשימת המדינות המלאה, מקרים חריגים בהם תותר הטיסה, וסכום הקנס | הפרטים המלאים 

יוסף ריס | בריאות 27.11.2021 | 22:01

אילוסטרציה צילום: unsplash

צעדי מנע מהווריאנט 'אומיקרון'. מטה ההסברה של משרד הבריאות מודיע הערב (מוצאי שבת) כי בהתאם להחלטת הממשלה ובהמשך להמלצת משרד הבריאות, סווגו 50 מדינות ביבשת אפריקה כאדומות.

רשימת המדינות שהטיסה אליהן אסורה, הן: אנגולה. אוגנדה. איי סיישל. אריתריאה. אתיופיה. אסוואטיני. בוטסואנה. בורונדי. בורקינה פאסו. בנין. גאנה. גבון. ג'יבוטי. גינאה. גינאה ביסאו. גינאה המשוואנית. גמביה. דרום אפריקה. דרום סודן. הרפובליקה הדמוקרטית של קונגו.

הרפובליקה המרכז אפריקנית. הרפובליקה של קונגו (קונגו בראזוויל). זימבבואה. זמביה. חוף השנהב. טוגו. טנזניה. כף ורדה. ליבריה. מאוריטניה. מאורציוס. מאלי. מדגסקר. מוזמביק. מלאווי. לסוטו. ניגריה. ניז'ר. נמיביה. סאו טומה ופרינסיפה. סומליה. סנגל. סיירה לאון. סנט הלנה (בריטניה). צ'אד. קומורוס. קניה. קמרון. ראוניון (צרפת). רואנדה. 

כידוע, קיים איסור יציאה מישראל למדינות אדומות, למעט חריגים ובאישור ועדה בראשות משרד הפנים. כל החוזרים ממדינה אדומה, לרבות מחוסנים ומחלימים חייבים בבידוד מלא. לפני יציאה מישראל יידרש להצהיר באתר משרד הבריאות ובפני חברת התעופה שהנסיעה אינה למדינה אדומה.

זרים לא מורשים להיכנס ממדינות אלו למעט מקרים הומניטריים חריגים ובאישור וועדה בראשות משרד הפנים.

כמו כן, הממשלה אישרה חובת בידוד במלוניות עד קבלת תוצאה שלילית בבדיקת PCR שבוצעה בכניסה לישראל. החובה תחול במיידי על כל הנכנסים מהמדינות; אתיופיה, בוסטואנה, דרום אפריקה ומלאווי ובפעימה השנייה, החל מחצות שבין יום ראשון ליום שני (29.11.2021) לנכנסים משאר המדינות המפורטות.

מי שיימצא חיובי בבדיקת ה-PCR ימשיך לשהות בבידוד במלונית עד לתום ימי הבידוד הנדרשים על פי ההנחיות.

חריגי יציאה מישראל למדינות המוזכרות לעייל כוללים: מי שאינו אזרח או תושב ישראל. יציאה למקום מגורים קבוע בהצגת אסמכתא לוועדת חריגים. במקרים הומניטריים או חיוניים חריגים באישור וועדת חריגים. נציגים זרים או שליחים ישראלים. ואנשי צוות של כלי טיס.

כמו כן, ספורטאים מקצועיים בכפוף לאישורה של ועדת החריגים. מי שיוצא לצורך חיוני הנוגע ליחסי החוץ או צורך חיוני הנוגע לביטחון המדינה. שליח רשמי של אחד המוסדות הלאומיים, שקיבל את אישורה של וועדת החריגים. עיתונאים במסגרת מילוי תפקידם.

יציאה למדינות אדומות, ואף ניסיון לצאת, בניגוד לתקנות, תחשוף את הנוסע לקנס מנהלי של 5,000 ש"ח. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום