העמותה החילונית הפרה חוזה ומחללת שבת

עמותת 'חריש חופשית' מפעילה בשבת "בית קפה קהילתי" בתוך אחד מבתי הספר בעיר, תוך הפרת חוזה ההתקשרות מול עיריית חריש. עוה"ד מיכאל ליטווק קרא לעירייה לבטל את ההסכם וציין כי "פתיחת בית קפה קהילתי במתחם בית הספר דורשת אישורים ממשרד הבריאות ואישורי בטיחות ותיאום מול משרד החינוך. ככל הנראה אף אחד מדברים אלה לא קרה. מדובר בשימוש החורג מהרשאת השימוש שניתנה ואף במפגע תברואתי"

יוסי שטארק | חדשות בארץ 27.11.2021 | 23:00

בית קפה צילום: pixabay

עמותת 'חריש חופשית' מפעילה במהלך השבתות "בית קפה קהילתי" בתוך אחד מבתי הספר בעיר, תוך הפרת חוזה ההתקשרות מול עיריית חריש.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי לפני מספר חודשים הודיעה העמותה בחגיגיות על הפעלת בית הקפה 'קפה חופשי' בתוך כיתה בבית הספר תלמי רון, זאת למרות שבהסכם השימוש שחתמה העמותה מול עיריית חריש לפני כשנה וחצי, נכתב כי הדבר נועד "לשם קיום פעילות קהילתית ולא לכל מטרה אחרת", תוך שהצדדים חתמו בפירוש על כך שלא יכניסו למקום אוכל ושתייה.

בהסכם השימוש, שנחשף על ידי עוה"ד מיכאל ליטווק, נכתב כי המועצה נותנת הרשאה לעמותה לעשות שימוש באחת מכיתות בית הספר לצורך מפגש לפעילות קהילתית בלבד, בתמורה לתשלום דמי שימוש חודשיים ולזמן קבוע מכניסת השבת ועד צאתה.

"מובהר כי המורשה לא רשאי להכניס אוכל ושתייה לכיתה ו/או למבנה ו/או למתחם ביה"ס או גן הילדים", נכתב בחוזה בין העמותה לעיריית חריש.

בנוסף לכך, העמותה התחייבה גם "שלא לחבר כל מכשיר חשמלי למערכת החשמל במבנה ללא אישור מראש ובכתב", וכך גם נכתב כי "אסורה הדלקת אש וכן אסורה הפעלת מכשיר בישול/חימום מכל סוג שהוא בכיתה ו/או במבנה ו/או במתחם ביה"ס".

בעקבות כך שבחוזה צוין כי "במידה ויעשה בו שימוש החורג מהשימוש המותר על פי ההסכם, תהיה המועצה רשאית לבטל את ההסכם לאלתר וללא כל התראה" - פנה עוה"ד מיכאל ליטווק לעיריית חריש בדרישה להפסקת התקשרות והסכם שימוש מול עמותת חריש חופשית באופן מיידי.

בפנייה כתב ליטווק: "בחוזה הודגשה מטרת השימוש 'לפעילות קהילתית' וצוין בו במפורש כי המורשה לא רשאי להכניס אוכל ושתייה". לדבריו, "עמותת חריש חופשית בחרה להפר את הסכם השימוש עליו חתמה בריש גלי".

ליטווק ציין גם כי "פתיחת בית קפה קהילתי במתחם בית הספר דורשת אישורים ממשרד הבריאות ואישורי בטיחות ותיאום מול משרד החינוך. ככל הנראה אף אחד מדברים אלה לא קרה. מדובר בשימוש החורג מהרשאת השימוש שניתנה ואף במפגע תברואתי".

בהתאם לכך, ביקש עורך הדין מיכאל ליטווק מעיריית חריש לפעול בדחיפות להפסקת וביטול הסכם השימוש מול עמותת 'חריש חופשית' ולמנוע את השימוש במקום כבית קפה כבר בשבת הקרובה.

עוה"ד ליטווק אמר ל'בחדרי חרדים' כי למרות פנייתו לעיריית חריש, בית הקפה ממשיך לפעול כרגיל, ובמהלך שתי השבתות שחלפו מאז פנייתו לעירייה - לא נרשמה שום פעילות אכיפה משמעותית נגד העמותה.

בעיריית חריש מסרו לפניית עוה"ד ליטווק: "הטענות העולות בפנייתך יועברו להתייחסות הצד השלישי (עמותת חריש חופשית)".

'בחדרי חרדים' פנה לקבל את תגובת עמותת 'חריש חופשית', אך עד כה טרם התקבלה תגובה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום