בשורה בעולם התשלומים: גוגל פאי הושק בישראל

יותר מחצי שנה אחרי שהארנק הדיגיטלי - אפל פיי הושק בארץ, ולאחר דחיות חוזרות ונשנות, הגיע כעת תורה של גוגל להשיק בישראל את גוגל פאי - הארנק הדיגיטלי שיאפשר גם למשתמשי אנדרואיד להנות משירות התשלומים המתקדם

יוסי ריינר | טכנולוגיה 7.12.2021 | 18:18

אילוסטרציה צילום: unsplash

סוף סוף זה הגיע לארץ. גוגל השיקה הבוקר את הארנק הדיגיטלי שלה גוגל פיי (Google Pay) בישראל, השירות יאפשר לציבור הישראלי שמחזיקים במכשירי אנדרואיד לשלם על רכישות, ובגוגל מדגישים כי הוא יאפשר גם ליהנות מהגנה מתקדמת על פרטי כרטיסי האשראי שלהם

התשלום באמצעות גוגל פיי יתאפשר בכל בית עסק המקבל תשלומים ללא מגע. כדי להשתמש בארנק הדיגיטלי יש להוריד את האפליקציה מחנות האפליקציות ולהוסיף כרטיס אשראי של כל אחד מהבנקים וחברות האשראי התומכים באפליקציה. בגוגל החליטו להתאים את האפליקציה הבינלאומית לישראל, לאחר שלאורך הדרך נשקלה אפשרות להשתמש באפליקציות התשלומים של מנפיקי כרטיסי האשראי.

כל מה שנדרש ע"מ לשלם באמצעות גוגל פיי, הוא לבטל את הנעילה של מסך הטלפון ללא צורך בפתיחת האפליקציה, רק להניח אותו בסמוך למסוף, והקבלה בדרך אליכם.

התשלום באמצעות הארנק הדיגיטלי זמין בישראל עבור כרטיסי אשראי שהונפקו על ידי הבנקים התומכים: פועלים, לאומי, דיסקונט, מזרחי טפחות, הבינלאומי הראשון ויהב ושל כל חברות כרטיסי האשראי: ישראכרט, כאל, ומקס

גוגל מציינת כי המספר האמיתי של כרטיסי האשראי או החיוב שנוספו אינם נשמרים כלל במכשיר הנייד או מועברים לאף בית עסק. בעסקאות שמתבצעות באמצעות גוגל פיי נעשה שימוש במספר כרטיס וירטואלי הנקרא אסימון, שהוא ספציפי לכל מכשיר והאסימון משויך לקוד אבטחה דינמי שמשתנה עם כל עסקה. מה שהופך אותו לאחד התשלומים המאובטחים שקיימים בשוק.

הדגש על האבטחה מתבטא גם אם מכשיר הסמארטפון אבד או נגנב, במקרה שכזה משתמשים יכולים פשוט להשתמש בפונקציית "מצא את המכשיר שלי" כדי לנעול מיידית את המכשיר שלהם מכל מקום, לאבטח אותו בסיסמה חדשה, או אפילו למחוק אותו מהמידע האישי שלהם. אין צורך לבטל את הכרטיס עצמו, מכיוון שהנתונים שלו אינם מאוחסנים בפלאפון עצמו.

מנכ"ל גוגל ישראל, ברק רגב אמר כי ההשקה היא "בשורה משמעותית לצרכנים הישראלים כאשר החל מהיום, רובם המוחלט יוכל ליהנות מרכישות בטוחות ומהירות בארץ ובעולם. הביקוש הגבוה לשירותי גוגל פיי הביא לכך שכל המוסדות הפיננסיים הבולטים בארץ חברו אלינו בכדי להטמיע את השירות עבור לקוחותיהם".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום