גינוי נגד האו"ם על חקירת 'פשעי מלחמה' של ישראל

זעם בקרב מנהיגים יהודים בארצות הברית בגין ההצבעה האחרונה של העצרת הכללית של האו"ם, למימון ועדת חקירה לגבי פשעי מלחמה לכאורה שבוצעו על ידי ישראל במהלך מבצע 'שומר החומות' 

יענקי פרבר | מדיני 28.12.2021 | 23:38

הפגזה של צה"ל לעבר עזה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מנהיגים יהודים בארצות הברית זועמים על ההצבעה האחרונה של העצרת הכללית של האו"ם, למימון ועדת חקירה לגבי פשעי מלחמה לכאורה שבוצעו על ידי ישראל במהלך מבצע 'שומר החומות' במאי האחרון, במלחמה מול ארגוני טרור פלסטיניים ברצועת עזה.

בהודעה לעיתונות כינתה ועידת הנשיאים של ארגונים יהודיים אמריקאים גדולים את המהלך "מזעזע", מכיוון שהוועדה לא מזכירה את פעולות ארגון הטרור חמאס, שירה בכוונה מעל 4,000 רקטות לעבר אזרחים ישראל, ומעולם לא נפתחה ועדת חקירה דומה על כל אומה אחרת.

"אנחנו מתנגדים בתוקף לפארסה החד-צדדית הזו של חקירה, שמדגימה שוב את ההטיה האנטי-ישראלית הברורה בגוף האו"ם. ישראל היא המדינה היחידה בתולדות האו"ם שנרדפת בגין פעולה צבאית הגנתית כדי להבטיח את ביטחון האוכלוסייה האזרחית שלה", נכתב בהודעה. "אכן, לאורך ההיסטוריה של פעולות האו"ם, אף חקירה אחרת לא קיבלה אישור להוציא משאבים בלתי מוגבלים ללא אישור מפורש. ההצבעה חסרת התקדים של האו"ם היא עוול, תוך ערעור בלתי הוגן על זכותה של ישראל להגנה עצמית בהתאם לחוק הבינלאומי".

המימון לועדה אושר ב-23 בדצמבר בתמיכת 125 מדינות חברות, בעוד שארצות הברית, ישראל ושש מדינות נוספות הצביעו נגדו, ו-34 - כולל כמה בעלות ברית מסורתיות של ישראל נמנעו מההצבעה. "אנו אסירי תודה על התמיכה של ממשל ביידן, הונגריה, איי מרשל, מיקרונזיה, נאורו, פלאו ופפואה גינאה החדשה שהצטרפו עם ישראל כדי להצביע נגד הוועדה המפלה הזו", נכתב בהודעת הוועידה. "אנו גם מאוכזבים מכך שבעלות הברית המערביות המרכזיות אוסטרליה, אוסטריה, קנדה, ברזיל וגרמניה בחרו להימנע, במקום להתנגד לצעד הלא מוסרי וההרסני הזה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום