השינויים בשיעור ההפחתה בגין שווי השימוש בכלי רכב

ועדת הכספים אישרה את עדכון שיעור ההפחתה בשווי השימוש בכלי רכב בעלי הנעה מתקדמת (היברידית, פלאג-אין וחשמלית) לשנים 2022-2025. אלה הכללים והשינויים

חיים שמואלי | רכב ותחבורה 3.1.2022 | 16:57

צילום: צבי ריבלין

ועדת הכספים אישרה היום (שני) את עדכון שיעור ההפחתה בשווי השימוש בכלי רכב בעלי הנעה מתקדמת (היברידית, פלאג-אין וחשמלית) לשנים 2022 - 2025.

בהתאם לתקנות שאושרו, שיעור ההפחתה בשווי השימוש בכלי רכב בעל הנעה היברידית ימשיך לעמוד על 500 שקלים. שיעור ההפחתה בשווי השימוש בכלי רכב בעל הנעת פלאג-אין ימשיך לעמוד על 1,000 שקלים. שיעור ההפחתה בשווי השימוש בכלי רכב בעל הנעה חשמלית יעמוד עד סוף שנת 2025 על 1,200 שקלים, לעומת 1,000 שקלים לפני העדכון.

בהתאם לפקודת מס הכנסה, יש לבצע זקיפת מס בגין שווי השימוש ברכב צמוד הניתן לעובד ממקום העבודה. קביעת שווי השימוש מבוססת על קבוצת המחיר של הרכב (עבור רכבים שנרשמו לתנועה לפני ה-1 בינואר 2010) או לפי 2.48% ממחירו של רכב חדש (עבור רכבים שנרשמו לתנועה לאחר ה-1 בינואר 2010).

עבור רכבים בעלי הנעה מתקדמת, נקבעו שיעורי הפחתה לשווי השימוש, מכיוון שרכבים אלה יקרים יותר מרכב רגיל אך חסכוניים יותר בשימוש השוטף, ולכן שיעור הזקיפה הרגיל מייצר עבורם תוצאה גבוהה מידי. מטרת ההפחתות היא לייצר תוצאה שתשקף נכונה את העלות הכלכלית של השימוש הפרטי ברכבים אלה.

העדכון הנוכחי בשיעורי ההפחתה מבוסס על בדיקות כלכליות עדכניות. בין היתר, נלקחו בחשבון כניסתם לשוק של דגמים חדשים ויקרים יותר של כלי רכב חשמליים והתייעלות בצריכת האנרגיה של דגמים חשמליים. כמו כן, בכלי רכב חשמליים ופלאג-אין הובאו בחשבון הוצאות טעינה ביתית.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום