זו הסיבה: הנהגים מדווחים על הקלה משמעותית בפקקים

אם ישנם אנשים שגל האומיקרון עשה להם טוב, אלו ציבור הנהגים שמדווחים על הקלה משמעותית בעומסים בכבישי הארץ. העובדה שמספר המאומתים והמבודדים הולך וגדל, מרוקנת את הכבישים, ולפי חברת נתיבי ישראל חלה ירידה של בין 10-15% בכמות הרכבים שעלתה על הכבישים בשבוע האחרון, בהשוואה לסוף דצמבר

יוסי ריינר | רכב ותחבורה 4.1.2022 | 14:22

פקק באילון צילום: Tomer Neuberg/Flash90

הנהגים מדווחים על הקלה משמעותית בעומסים בכבישי הארץ. הסיבה לכך היא מספר המבודדים שממשיך לטפס ללא הפסקה ועומד נכון לכתיבת שורות אלו על כ-105 אלף, ומי שנהנה מכל זה הוא ציבור הנהגים שממשיך לחרוש את כבישי ישראל הפתוחים.

מסתבר שלדיווחי הנהגים יש גם נתונים שמאמתים את הדיווחים, ואכן, בדיקה של חברת נתיבי ישראל מעלה שחלה ירידה של כ-10-15% בכמות הרכבים שעלתה על הכבישים בשבוע האחרון, בהשוואה לשבוע האחרון של חודש דצמבר. הנתונים מבוססים בעיקר על כביש יער חדרה (כביש 4) וכביש 531 שחוצה את אזור השרון. 

פליקס שכמן, ראש אגף איסוף מידע בחברת נתיבי איילון ציין ל-n12 שאכן קיימת ירידה בעומסים ביומיים האחרונים, מה שמוביל לכך שזמני ההגעה מצד אחד של תל אביב לקצה השני שלה פחתו באופן משמעותי, שכמן נתן כדוגמה את קטעי הכביש שבין בת ים לת"א-השלום או בין חולון לאותו הכביש, ודיווח על ירידה של 20-25% במהירות הנסיעה בכבישים אלה ביומיים האחרונים, בהשוואה לנתונים מלפני שבועיים.

אבל זה בהחלט לא רק ת"א, רונן, שמתגורר באזור השרון, סיפר ל-n12: "ככל שכמויות ההודעות על מגע עם מאומתים שמגיעות אליי הביתה גדולות, ככה כמות המכוניות שאני פוגש על הכביש קטנות", הוא אומר ומוסיף שהוא נוסע מידי יום בכביש 2 ומרגיש ירידה משמעותית בעומסים ביומיים האחרונים. "מנסיעה של שעה וחצי זה הצטמצם לכיוון השעה. מהבחינה הזו זה תענוג".

בני כבודי, עורך התנועה הראשי בגל"צ סיפר: "הייתי בטוח שבגלל שכולם בארץ ולא טסים לחו"ל, אז יהיו פקקי ענק כמו בתקופה שלאחר החגים, אך מיום ראשון הופתעתי לראות שחלק מהפקקים כמעט נעלמו לגמרי בכביש החוף דרומה ובכביש 6. פקקים שהם בדרך כלל שעה, הפכו לחצי שעה. כבישים מרכזיים כמו נתיבי אילון משעה וחצי פקק הפך לחצי שעה." 

מה שמעיד יותר מכל על העובדה שרבים נטשו את הרכב והתחבורה הציבורית לטובת הבית היא העובדה שניכרת ירידה משמעותית בשימוש באפליקציות וויז, פנגו, ומוביט - המשמשת כאפליקציית מידע לתחבורה הציבורית.

הקורונה לא באמת תפתור את בעיית העומסים הקשה במדינת ישראל, אך בהחלט מהווה מתנה שכדאי לנצל רגע לפני שהוראות הבידוד משתנות, דבר שכבר החל כשרה"מ נפתלי בנט הורה בעקבות העומסים על מתחמי הבדיקות לפטור מחוסנים מבידוד מגיל חמש ומעלה, ועוד היד נטויה. 

 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום