אלפי לקוחות ממתינים למעלה משבוע לקבל את רכבם החדש

אלפי לקוחות שהיו אמורים לקבל את רכבם החדש שהזמינו, ממתינים כבר כמה ימים, עקב עיכוב באישור אגרת הרישוי. לקוחות רבים שמכרו את רכבם במטרה להחליפו ברכב החדש נותרו בלי פתרון תחבורתי | היבואנים: נתבע את המדינה על הנזקים | מחר צפוי דיון בעניין בוועדת הכספים

יוסי ריינר | רכב ותחבורה 9.1.2022 | 20:09

אילוסטרציה צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

לקוחות רבים שציפו לקבל את הרכב החדש שהזמינו, ממתינים למעלה משבוע בעקבות עיכוב באישור אגרת הרישוי. כבר כמה ימים שסוכנויות הרכב השונות מוצפות באלפי פניות של לקוחות נזעמים, שחלקם המתינו לכלי הרכב כבר למעלה מארבעה חודשים, ביניהם לקוחות רבים שלאחרונה מכרו את כלי רכבם המשומשים ו/או החזירו אותם לחברות הליסינג בציפייה לקבל חדשים וכעת נשארו קרחים משני הצדדים.

בכירים בענף הרכב הבהירו שהעיכוב הטכני בעדכון קבוצות הרישוי של כלי הרכב עשוי להימשך עוד מספר ימים נוספים, ולעכב את המסירה של אלפי כלי רכב חדשים, שהיו מתוכננים להימסר ללקוחות.

על פי החוק, בעת מסירת הרכב החדש מחויבים הלקוחות לשלם את אגרת הרישוי בהתאם לקבוצה הרלוונטית של הרכב כחלק מחייב של תהליך קבלת הרכב. אולם מכיוון שמשרד התחבורה טרם השלים את ההליך של עדכון קבוצות הרישוי לנתוני 2022, יבואני הרכב לא יכלו להשלים את תהליך המסירה ונאלצו להשבית את המערכים הלוגיסטיים.

אפרים זילברברג, מסוכנות 'שמש רכבים' מספר ל'בחדרי': "לקוחות שהזמינו רכבים וסיכמו עם חברות הליסינג על החזרת הרכב במועד המסירה הצפוי, נשארו ללא רכבים בעקבות העיכוב של משרד התחבורה, אנחנו מקווים שהדיון מחר בוועדת הכספים יתן מענה ברור לאן הולכים מכאן, ובהחלט מצפים מהמדינה שתפצה את הלקוחות שבגינה נוצרו עיכובי המסירה".

יצויין כי גם בשנים רגילות חודש ינואר נחשב לחודש העמוס ביותר מבחינת מסירות רכב חדש והשנה הוא אמור היה לשבור שיאים חדשים עם למעלה מ-50 אלף מסירות. לפיכך העיכובים יוצרים "תגובת שרשרת" ויביאו לגלישה במסירות מינואר לפברואר, אך את יבואני הרכב זה לא באמת מעניין, ולטענתם, למשרד התחבורה היה זמן רב להיערך לשינוי, וכי אם המצב יימשך יוגשו תביעות נגד המדינה בבקשה לקבל פיצוי על הנזקים שנגרמו להם.

מחר (שני) צפוי דיון בעניין בוועדת הכספים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום