היוקר מכה שוב: עליית מחירים דרסטית במחירי האלכוהול

בזמן שחברות מרכזיות במשק הכריזו כי יעלו את מחיריהן, נראה שמדובר בתגובת שרשרת שלא מעידה על סימני עצירה, כעת הודיעו יבואניות האלכוהול על ייקור המשקאות בעד כ-25%. יצרני יין ישראליים כמו כרמל וטפרברג הכריזו גם הם על עליית מחירים. הנימוק: זינוק בהוצאות השינוע ועליות מחירים בחו"ל

יוסי ריינר | כלכלי 11.1.2022 | 13:16

צילום: pixabay

יוקר המחיה ממשיך לזנק. יבואניות אלכוהול מובילות, הודיעו ללקוחותיהן על עליות מחירים בשיעור של עד 25% כך פורסם ב"כלכליסט".

לדברי היבואנים הטענה המרכזית לעליית המחירים, היא ההתייקרות במחירי חומרי גלם וזינוק בהוצאות השינוע שהוביל לכך שהספקים בחו"ל העלו מחירים. 

סיטונאי המשקאות טוענים שהיבואנים מנצלים את עדכון מס האלכוהול (הצמוד למדד) שגרם למחירי האלכוהול לעלות ב־2.04 שקל ל־87.04 שקל לליטר של 100% אלכוהול. 

לדבריהם, היבואנים מבקשים לטענתם לנצל את אווירת ההתייקרויות לטובת שיפור רווחיות. "זאת חזירות לשמה. אין הצדקה עם עוצמת השקל להעלות מחירי מוצרים מיובאים", זעם אחד הסיטונאים.

היבואניות מיהרו לעדכן את לקוחותיהן במחירים החדשים שייכנסו לתוקף כבר בחודש הבא, זאת למרות התחזקות השקל ביחס לדולר וליורו, שפעלה לטובת היבואנים. כך לדוגמה, חברת 'הכרם' בבעלות משפחת אפשטיין תעלה את המחירים בחודש הבא למשקאות הללו:

וויסקי גלנפידיך ב־11%, וודקה סטולי ב־3%, בירה בקס ב־4% ועוד עשרות מותגי אלכוהול מיובאים בשיעור של 5%–10%. 

חברת 'אקרמן', יבואנית וודקה גריי גוס, העלתה את מחירה ב־5%, את מחיר וודקה פינלנדיה ב־3%, וויסקי ג'ק דניאלס ובקרדי ב־3%. מחיר וויסקי מקאלן עלה ב־10% ומחיר יין שבלי זינק בשיעור דו ספרתי, בטענה לזינוק במחיר ענבי השרדונה.

גם חברת 'כרמל' העלתה מחירים בשיעור של עד 10%. מחירי סדרת יינות סלקטד עלו ב־8.2%, יינות פרייבט קולקשן התייקרו ב־8% וכך גם קברנה סובניון. החברה העלתה גם את מחיר ברנדי XO וברנדי VSOP וברנדי 777 ב־10%.

יקבי 'טפרברג' העלו מחירים, ובשיעור חד יותר של עד כ־18%. 

חברות נוספות הגישו בקשה להעלאת מחירים כשטענתם הגורפת של כלל החברות היא כאמור, עלויות בחומרי הגלם, האריזה, ותעריפי השינוע שהתייקרו לאחרונה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום