איש עסקים יהודי מבקש לרכוש צלב קרס ענק ולפוצץ אותו

סמל של עיט וצלב קרס במשקל מאות קילוגרמים שהיה על ספינה נאצית, נמצא כיום באורוגוואי. איש עסקים יהודי מציע לקנות את החפצים, ולפוצץ אותם

יענקי פרבר | חדשות בעולם 13.1.2022 | 08:24

אילוסטרציה צילום: pexels

איש עסקים יהודי הציע לקנות סמל של עיט וצלב קרס במשקל מאות קילוגרמים מספינה נאצית לשעבר שיושבת במחסן באורוגוואי ולפוצץ אותו ל"אלף חתיכות".

משלחת פרטית מצאה את צלב הקרס הנאצי וסמל הנשרים ב-2006. הוא הודבק לחזית ספינת המלחמה הנאצית של האדמירל גרף ספי, שנפגעה על ידי ספינות בריטיות בנמל מונטווידאו בירת אורוגוואי בדצמבר 1939.

לאחר תיקון, הנשר הוצג לציבור במונטווידאו, מה שעורר מחלוקת. גרמניה מתחה ביקורת על הצגת "אביזרים נאציים" והעיט הועבר למחסן ימי. זה כמעט הוצע למכירה פומבית, אבל ראש הוועד היהודי של אורוגוואי ואחרים התנגדו בטענה שהוא עלול להגיע לידיים הלא נכונות, לפי הדיווחים, הוא הוצע למוזיאון השואה בישראל 'יד ושם', שדחה אותו.

בשנת 2019, בית משפט באורוגוואי קבע שהממשלה חייבת למכור את הסמל, וכי התמורה חייבת ללכת למשקיעים שמאחורי הצוות ששחזר אותו. דיווחים שונים טענו כי קונים הציעו הצעות של עשרות מיליוני דולרים. כך מדווחת סוכנות הידיעות היהודית JTA.

הסמל המדובר. (צילום מסך)

דניאל סיאלצקי, איש עסקים יהודי ארגנטינאי, בן 64, המתגורר כיום באורוגוואי, אמר לאתר חדשות מקומי כי הוא רוצה לקנות את הנשר, ולאחר מכן להשמיד אותו כדי להרחיק אותו מידיהם של ניאו-נאצים.

"ברגע שיהיה לי אותו ברשותי, מיד אפוצץ אותו לאלף חתיכות", אמר. "כל חתיכה שתיווצר מהפיצוץ תרוסק, לא יישאר כלום". סיאלצקי הוא אחד מראשי מועדון היאכטות בפונטה דל אסטה, המהווה יעד קיט פופולרי עבור יהודי דרום אמריקה.

סיאלצקי לא הסתיר את אי הנוחות שלו והצטער על כך שיצירה נאצית עשויה לעניין מישהו, וחמור מכך, הוא הופך לחפץ פולחן שמושך אליו אוהדים נאצים מטורפים. דניאל הזכיר אירועים מדאיגים באירופה ובחלקים אחרים של הגלובוס, שם חגגו נאצים רבים.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום