הפעילים זועמים: חברות תעופה מבצעות טיסות כמעט ריקות

השמים של אירופה מתמלאים במטוסים כמעט ריקים שאינם משרתים מטרה אחרת, מלבד שמירה על משבצות הזמן היקר של חברות התעופה בכמה משדות התעופה החשובים בעולם. פעילי איכות הסביבה טוענים כי הטיסות המיותרות מזהמות את האוויר

יענקי פרבר | חדשות בעולם 13.1.2022 | 12:27

אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: unsplash

‏חברות התעופה באירופה, מוציאות מטוסים לפעמים כמעט ריקים כדי לשמר על ה-time slots. שזה שיבוץ הטיסות בשעות מבוקשות, על אף הירידה במספר הנוסעים, החברות חוששות לאבד את מיקומן בשעות היקרות, וכדי לשמור על מקומם, הן מבצעות טיסות כמעט ריקות.

פעילי איכות הסביבה טוענים כי חברות תעופה גדולות התאחדו כדי לצמצם טיסות חצי ריקות או כמעט ריקות, ומפעילים לחץ על האיחוד האירופי שהתחייבו למאבק בשינויי האקלים, להקל על הכללים לגבי אבטחת מקום בשדה התעופה.

שיבוצי הנחיתות וההמראות עבור קווים פופולריים בשדות התעופה הגדולים ביותר הם מצרך יקר מאוד בתעשייה, וכדי לשמור עליהם, חברות התעופה צריכות להבטיח אחוז גבוה של טיסות. זו הסיבה שטיסות מפסידות לפעמים, אך מתקיימות כדי להבטיח שהחברות ישמרו על המשבצות שלהן.

"האיחוד האירופי בוודאי נמצא במצב חירום אקלימי", צייצה השבוע הפעילה גרטה תונברג בציניות, וקישרה לסיפור את הטיסות מיותרות של חברת 'בריסל איירליינס'. החברה אמרה שאם האיחוד האירופי לא ינקוט פעולה, הם יצטרכו להטיס כ-3,000 נסיעות בחורף הזה בעיקר כדי לשמור על זכויות המקום שלה.

חברת 'לופטהנזה' הגרמנית הודיעה שהיא תצטרך לטוס עוד 18,000 טיסות מיותרות במהלך החורף כדי להחזיק את שעות הנחיתה הטובות. הפעלת טיסות כמעט ריקות כדי לשמור על משבצות זמן הייתה נוהג מקובל בתעשייה למרות חששות מזיהום אוויר, חברות תעופה נאלצו להשתמש ב-80% מהמשבצות שנתנו להן כדי לשמור על זכויותיהן, אבל האיחוד האירופי קיצץ את זה ל-50% כדי להבטיח שכמה שפחות מטוסים ריקים או כמעט ריקים חוצים את השמיים.

זה מכניס את האיחוד האירופי למבוי סתום. מצד אחד, היא צריכה לדאוג שהמשבצות בשדה התעופה יהיו פתוחות לתחרות הוגנת לכלל החברות באיחוד, ולאפשר לכולן להתחרות עליהן אם לא נעשה בהן שימוש מספיק, ומצד שני, היא רוצה למנוע ככל האפשר טיסות חצי ריקות שמזהמים את האקלים

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום