בנו של המטיף נכלא בגין הונאה; הסתובב עם 14 זהויות

בנו של מטיף השנאה אבו חמזה, נכלא בגין הונאת זהות, אבו חמזה, הוביל בפברואר 2003 נאומים מסיתים, והיה המטיף הידוע לשמצה ותומך הטרור במסגד פינסברי פארק בצפון לונדון

יענקי פרבר | חדשות בעולם 13.1.2022 | 11:05

אילוסטרציה צילום: pexels

בנו של מטיף השנאה הידוע מלונדון אבו חמזה, טיטו אבן שייח' נידון לכמעט 4 שנות מאסר לאחר שהורשע בהלבנת 476,000 דולר עם שותף בנקאי. טיטו אבן שייח', בן 35, הקים חשבונות בנק מזויפים עם עובד הבנק הבריטי HSBC בין מאי 2018 לדצמבר 2019.

טיטו הבכור מבין שמונת ילדיו של אבו חמזה, הקים חשבונות בנק מזויפים תוך שימוש ב-14 זהויות מזויפות, כך על פי בית משפט בלונדון. אבן שייח' נכלא ל-12 שנים ב-2014 בגין הובלת כנופיה שחטפה ועינתה אדם בשל חוב כספי. הוא שוחרר מהכלא מוקדם יותר עם הגבלות, ואז ביצע את ההונאה הכלכלית שלו. השופט אנדרו גוימר אמר שאבן שייח' "השתמש במיומנות, כושר המצאה ותעשיה ניכרת למען תוכנית הונאה זו".

אבן שייח' נידון לשלוש שנים ותשעה חודשים מאחורי סורג ובריח לאחר שהודה בשני עבירות של קשירת קשר להמרת רכוש פלילי, החזקת חפץ לשימוש במרמה, החזקת תעודות זהות מזויפות והחזקת רכוש פלילי.

אביו אבו חמזה, בן 63, היה המטיף הידוע לשמצה ותומך הטרור במסגד פינסברי פארק בצפון לונדון. הוא נכלא למאסר עולם בארה"ב לאחר שהורשע בעבירות טרור בארה"ב ובבריטניה.

עורך דינו של אבן שייח', ביל אוונס, אמר לבית המשפט כי מרשו שינה שמות כדי להרחיק את עצמו מאבו חמזה. "אביו מפורסם, מה שגרם לו לקושי משמעותי, והוא ואחרים מבני משפחתו שינו את שמם כתוצאה מכך", אמר אוונס.

בבית המשפט נאמר כי לאחר מעצרו של אבן שייח' בדצמבר 2019, נמצא ברשותו 12 מכשירי אייפון, 10 כרטיסי בנק בשמות שונים ו-14 מסמכי זהות שונים. עורך הדין התובע קלי ברוקלהרסט אמר שאבן שייח' התחיל ליצור זהויות סביב המסמכים שלו באמצעות חשבונות, כרטיסי ביטוח לאומי ורישיונות נהיגה בבריטניה. הטלפונים הניידים השונים שימשו כדי להבטיח שלכל זהות בדויה יש אמצעי ליצור קשר.

ראסל טיינר מהחטיבה לפשע מאורגן של התביעה, אמר: "אבן שייח' העביר כמויות גדולות של כסף גנוב. מספר הדרכונים ותעודות זהות אחרות הראו שהוא יותר מסתם נוכל. הוא היה שותף פעיל, והיו לו את היכולת והאמצעים ליצור חשבונות כוזבים להלבנת מזומנים".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום