תשלמו 2,000 עד 3,000 ש"ח ויש לכם אישור כניסה לישראל

אפליקציה פופולרית בקרב פלסטינים, מאפשרת להגיע בקלות למוכרי היתרי כניסה לישראל עבור פלסטינים. המחירים נעים בין 2,000 ל-3,000 שקלים, הבטיחו לבדוק אפשרות של מציאת מעסיק חדש בישראל

יענקי פרבר | חדשות בארץ 13.1.2022 | 17:01

מעבר פלסטינים בבית לחם צילום: Wisam Hashlamoun/Flash90

אפליקציה בשם אל-מונט'ם (המארגן) מאפשרת להגיע בקלות למוכרי היתרי כניסה לישראל עבור פלסטינים. המחירים נעים בין 2,000 ל-3,000 שקלים, כך מדווחת נורית יוחנן ב'כאן חדשות'.

על פי הדיווח, כ-50% מהעובדים הפלסטינים בענף הבניין משלמים עבור היתר העבודה שלהם בישראל, והסכום הממוצע היא 2,400 שקלים. אפליקציה חדשה שוברת את שיאי חוסר הבושה בתחום ומאפשרת ליצור קשר מידיי עם המוכרים. באפליקציה יש חלוקה לקטגוריות: היתרי עבודה, היתרים כלליים, היתר לעבוד בישובים מעבר לקו הירוק. הסכום שנדרש עבורו בין 2,500 ל-3,000 שקלים. כשלוחצים על סוג ההיתר ומגיעים למספרי טלפון ישראלים, אפשר להתקשר בווטסאפ או להרים טלפון.

מבדיקה שנעשתה בכאן חדשות מכמה מכשירים, המספרים בווטסאפ זמינים ובהם נדרשים הקונים להזין פרטים נוספים דוגמת מקום מגורים, סוג ההיתר הספציפי ועוד. באחד מהמקרים הבטיחו לבדוק אפשרות של מציאת מעסיק חדש בישראל. האפליקציה מציגה גם "לוח דרושים" לחיפוש עבודה בישראל.

עוד דיווחה נורית יוחנן, כי על פי המידע הגלוי, האפליקציה הגיעה לחנויות הדיגיטליות בנובמבר האחרון ועד כה הורידו אותה כאלף בני אדם. ארגון העבודה הבין-לאומי העריך ששוק הסחר בהיתרים בישראל מגלגל 1.2 מיליארד שקלים בשנה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום