הפיצוי שיקבלו יהודים שנעצרו ברמלה במהלך 'שומר החומות'

במסגרת הסכם שהגיעה המשטרה עם אזרחים שנעצרו שלא כדין בעיר ברמלה, במהלך מבצע 'שומר החומות', הם יפוצו באלפי שקלים | כל הפרטים

צביקה סגל | חרבות ברזל 13.1.2022 | 16:04

הפרעות ברמלה צילום: Yossi Aloni/Flash90

המשטרה הגיעה היום (חמישי) להסכם פשרה עם אזרחים שנעצרו שלא כדין בעיר ברמלה, במהלך מבצע 'שומר החומות'. במסגרת הסכם הפשרה, ישולמו לכל 5,000 שקלים.

לפי הודעת המשטרה והפרקליטות, בחודש מאי האחרון, עת התקיים מבצע 'שומר חומות' ותוך ירי רקטות אל עבר מדינת ישראל, החלה תסיסה בקרב חלק מערביי ישראל בערים המעורבות ובצמתים מרכזיים ברחבי הארץ, אשר כללו אירועי אלימות בסדר גדול רחב היקף, ובכלל זאת שימוש בנשק חם, בקת"בים שריפות במוקדים רבים, זריקת אבנים ועוד.

ביום ה-12.5.21, על רקע אירועי אלימות קשים בעיר לוד, הכריז שר הביטחון על העיר כאזור "אירוע חירום מרכזי" ומשכך נמנעה כניסת אזרחים שאינם תושבי העיר לתחומה. בד בבד, לעיר רמלה הסמוכה, אשר לא נכללה בהכרזת שר הביטחון, החלו להגיע אזרחים רבים אשר אינם תושביה, בטענה שבכוונתם לחזק ולתמוך ביהודי העיר.

מתוך החשש כי אזרחים אלו יבקשו לפגוע באזרחים ערבים, או שמא יפגעו בעצמם מן האירועים האלימים בעיר, התקבלה בידי תחנת משטרת רמלה החלטה למנוע את כניסתם לעיר של מי שאינם נמנים על תושביה. בהתאם להחלטה זו, חלק מן האזרחים שהגיעו מחוצה לעיר נלקחו לתחנת משטרת רמלה, ושוחררו לאחר כמה שעות, חלקם תחת הסכמה לתנאים מגבילים.

בהמשך לכך, ובסיומם של האירועים, הוגשו תביעות של מי שעוכבו ע"י המשטרה וטענו לעיכוב שלא כדין. במשטרה ובפרקליטות מבהירים כי מחד, החלטת המשטרה התקבלה שלא במסגרת הכרזת שר הביטחון, אך יחד עם זאת, נוכח צוק העיתים שהצריך פעילות מבצעית מורחבת ואינטנסיבית של המשטרה – הבהיר הסגל הפיקודי כי פעל בלית ברירה אל מול הסכנות והאיומים ובזמן אמת תוך הכרה בכך שמדובר בצעד מציל חיים.

לאור רגישות הנושא הוחלט לגבש פשרה ראויה והוגנת שתגלם את ההכרח שבהחלטת המשטרה תחת הנסיבות הייחודיות מחד, ומאידך את טענות התובעים. בהמשך לכך הוסכם בין הצדדים כי לפנים משורת הדין יינתן פיצוי בסכום כולל של 5000 ש"ח לכל תובע. ההסדר אושר היום ע"י בית המשפט.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום