ההכרעה של נתניהו שעלולה לפרק את הממשלה

הפלג השמאלי שבקואליציה משקיף בימים אלה אל מסכי הטלוויזיה ומקווה בכל לבו שנתניהו לא יפרוש, שכן זהו הדבק שמחזיק את הממשלה. אם נתניהו יפרוש אנו עשויים להיות עדים לטלטלה פוליטית משמעותית שתוביל לממשלת ימין על מלא וללא נתניהו

ארי קלמן | פוליטי 13.1.2022 | 21:53

בנימין נתניהו/נפתלי בנט צילום: יונתן זינדל/אוליביה פיטוסי, פלאש 90

במערכת הפוליטית עוקבים בדריכות אחר הדיווחים ביממה האחרונה בעניין המו"מ בין פרקליטות המדינה לבאי כוחו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, שנראה כי יתגבש בקרוב לעסקת טיעון בתמורה לפרישה שלו מהחיים הפוליטיים.

הסכמה גורפת כבר מהדהדת כי פרישה כזו של נתניהו תשפיע ואף תטלטל את המערכת הפוליטית, הערכות כי היא תקצר דרסטית את ימי ממשלת בנט - לפיד, ואף תפיל אותה תוך תקופה קצרה.

טרם ברור הערב מתי נתניהו יפרוש מעשית מהכנסת, אך עצם הסכמתו תחליש את מעמדו ותפתח במהירות את קרב הירושה בתוך הליכוד מה שיפגע בלכידות האופוזיציה שעשויה להיפרד בקרוב גם משועל הקרבות הוותיק, אריה דרעי ותישאר כצאן ללא רועה שניתן להתאגד תחתיו.

עצם הדיונים יביאו לכך שבקואליציה ירגישו את פני הקרקע מתקרבים לפירוק הממשלה, שמא להקמת ממשלת ימין בתוך הכנסת הנוכחית עם רוב ימני של הליכוד, לצד 'ימינה' ו'תקווה חדשה' שיפרקו את הממשלה הנוכחית וישלחו את יאיר לפיד, 'מרצ', 'העבודה' ו'רע"מ' לספסלי האופוזיציה.

במערכת הפוליטית חוששים כי הכרעות שבמחלוקת שיעלו בקרוב, כך חוק האזרחות שיעלה בקרוב תקבלנה תפנית בתחושה שהצדדים יקשיחו עמדות כדי לצבור רווח פוליטי בחשד לבחירות קרבות או לשם הקמת ממשלה חלופית.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום