הביע צער וחרטה: דורס הנער ישוחרר ממאסר

פרקליטות החליטה שלא לעתור לביהמ"ש נגד החלטת ועדת השחרורים לשחרר שחרור מוקדם את האסיר יצחק אספה, שהורשע בהפקרתו של הנער ארי נשר ז"ל, לאחר שפגע בו עם רכבו בספטמבר 2018 | מסקנת הפרקליטות שאין כל בסיס משפטי לעתור לביהמ"ש נגד החלטת ועדת השחרורים נסמכה, בין היתר על העובדה שהאסיר שב והביע צער וחרטה על מעשיו

צביקה סגל | חדשות בארץ 13.1.2022 | 22:55

יצחק אספה צילום: פלאש 90

פרקליטות מחוז צפון (פלילי) החליטה שלא לעתור לביהמ"ש נגד החלטת ועדת השחרורים לשחרר שחרור מוקדם את האסיר יצחק אספה, שהורשע בהפקרתו של הנער ארי נשר ז"ל, לאחר שפגע בו עם רכבו בספטמבר 2018. זאת, בהיעדר עילה משפטית לעתירה כאמור ועל אף החומרה הרבה שהתביעה רואה במעשיו של אספה. הודעה על כך נמסרה להוריו של נשר ז"ל.

החלטת ועדת השחרורים נבחנה בקפידה ע"י פרקליטות מחוז צפון. לאחר ששמעה את עמדת הוריו של ארי נשר ז"ל ולאחר התייעצות עם הגורם המרכז נושא זה בפרקליטות המדינה, החליטה פרקליטת המחוז שלא ניתן לעתור נגד החלטת הוועדה.

כזכור, אספה לא הואשם בגרימת התאונה עצמה מאחר שלא היה באפשרותו למנוע את התרחשותה. הוא הועמד לדין בגין מספר עבירות אך בסופו של יום הורשע רק בהפקרה לאחר פגיעה ובשיבוש מהלכי משפט, ונידון ל-4.5 שנות מאסר בפועל. ביהמ"ש העליון, שדן בערעורו של אספה, ציין כי הגם שמדובר בעבירות "חמורות ומכוערות במיוחד" והמחוקק החמיר את הענישה על עבירת ההפקרה, הרי שהעונש שנגזר על אספה חורג באופן מהותי מהענישה הנוהגת. ביהמ"ש העליון הפחית את עונשו ל-3 שנות מאסר בפועל וקבע שאת החמרת הענישה ראוי לעשות בצורה מדודה ושקולה.

ועדת השחרורים דחתה באוקטובר את הדיון בבקשתו של אספה לשחרור מוקדם, כדי לאפשר לו להשלים את התהליך הטיפולי. כעת החליטה הוועדה כי הוא עומד בתנאים הקבועים בחוק לקבלת שחרור מוקדם – הוא ראוי לשחרור והמסוכנות הנשקפת ממנו לשלום הציבור פחתה.

מסקנת הפרקליטות שאין כל בסיס משפטי לעתור לביהמ"ש נגד החלטת ועדת השחרורים נסמכה, בין היתר, על המלצת הרשות לשיקום האסיר לשחררו כדי לא לקטוע את הרצף הטיפולי שקיבל בבית הסוהר; העובדה שהאסיר שב והביע צער וחרטה על מעשיו; ביקש סליחה וכפרה מהוריו של ארי נשר ז"ל; ואף קיבל אחריות על מותו של הנער, על אף שהתאונה היתה בלתי נמנעת מבחינתו, והוא לא הועמד לדין וממילא לא הורשע בגרימת מותו של ארי ז"ל.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום