הגר"ח שיגר מכתב ניחומים לזקן ראשי הישיבות באמצעות שליח

בתארים מופלגים לראש הישיבה של ארה"ב כותב שר התורה הגר"ח קנייבסקי מכתב ניחומים לגאון רבי שמואל קמינצקי זקן ראשי הישיבות על פטירת רעייתו הרבנית ע"ה אותו שלח עם הרב ישעיהו גראוכר מנאמני ביתו. "האי גאון ידידי מרן ר' שמואל קמינצקי שליט"א, ימשיך להנהיג את עדתו מתוך אריכות ימים ושנים בריאים לקדש שם שמים" | המכתב המלא

משה ויסברג | חרדים 13.1.2022 | 22:42

הגר"ש קמינצקי אצל הגר"ח קנייבסקי צילום: ארכיון, משה גולדשטיין

בפילדלפיה שבארה"ב יושב בימים אלו שבעה, זקן ראשי הישיבות ויו"ר מועצת גדולי התורה של ארה"ב, הגאון רבי שמואל קמינצקי על פטירת האישה הגדולה, רעייתו הרבנית תמה ע"ה שנפטרה בגיל 94. 

באופן מיוחד שלח שר התורה הגר"ח קנייבסקי שליח, עם מכתב ניחומים שכתב בכתב ידו, בו הוא מנחם את הגר"ש קמינצקי ומשפחתו על האבל הכבד בביתם. 

ל'בחדרי חרדים' נודע כי השליח מארץ הקודש היה הרב ישעיהו גראוכר, מקורבו ונאמן ביתו של הגר"ח, שיצא עם המכתב מישראל לארה"ב והגיע היום למסור את המכתב לראש הישיבה ומשפחתו. 

הרב ישעיהו גראוכר מוסר את המכתב ניחומים.

במכתב, מפליג הגר"ח בתארים על ראש הישיבה וכותב על בלנק מיוחד: "מכתב תנחומים לרב האי גאון ידידי מרן ר' שמואל קמינצקי שליט"א על פטירת מחברתו הטהורה הרבנית הצדקנית ע"ה". 

"זכויותיה וצדקותיה הגדולים והעצומים, והרבים יעמדו לה לפני כסא הכבוד שבעלה הגדול שליט"א ימשיך להנהיג את עדתו מתוך אריכות ימים ושנים בריאים לקדש שם שמים". 

שר התורה כותב את מכתב הניחומים. צילום: באדיבות המצלם

את מכתבו מסיים שר התורה בברכת ניחומים: "המקום ינחם אתכם בתוך שאר אבלי ציון וירושלים, הכו"ח מתוך צער עמוק, ידידו חיים קנייבסקי".

ראש הישיבה קיבל את המכתב בהתרגשות ובהפתעה גדולה וביקש מהרב גראוכר שימסור את ברכתו, ותודתו העמוקה לשר התורה.

מכתב הניחומים של שר התורה. צילום: באדיבות המצלם

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום