משלחת ישראלית נחתה בחרטום, בירת סודאן

מטוס מנהלים, ועליו משלחת ישראלית, נחת אחר הצהרים בחרטום בירת סודן. המטוס המריא הבוקר מנמל התעופה בן גוריון, ביצע "עצירה דיפלומטית" בשארם א- שייח במצרים כדי לקבל נתיב טיסה, ומשם המשיך למדינה האפריקאית

ישראל לפקוביץ | מדיני 19.1.2022 | 13:58

מטוס ממריא. אילוסטרציה צילום: pixabay

משלחת ישראלית נחתה לפני זמן קצר בחרטום בירת סודאן, כך דיווח איתי בלומנטל ב'כאן חדשות', המשלחת צפויה לחזור לישראל בשעות הלילה. הפעם האחרונה שדווח על משלחת ישראלית שביקרה בסודאן היה בתחילת חודש נובמבר שעבר, ימים ספורים אחרי ההפיכה שביצעו אנשי הצבא נגד הגורמים האזרחיים בשלטון. מאז כאמור המצב במדינה לא התייצב.

לאחרונה ראש הממשלה לשעבר, עבדאללה חמדוכ, התפטר מתפקידו בשל חוסר יכולתו להקים ממשלה חדשה אחרי שחידש את הברית עם אנשי הצבא וחזר לתפקידו. במסגרת "ההפיכה" בחודש אוקטובר ממשלתו של חמדוכ פוטרה והוא הוכנס למעצר בית של כמה ימים. כזכור באוקטובר 2020 הושג הסכם נורמליזציה בין המדינות בתיווך אמריקני, אלא שמאז בצל המאבקים הפוליטיים וחוסר היציבות במדינה, הוא נתקל בקשיים.

לסודאן יש היסטוריה ארוכה של הפיכות. השליט הקודם באשיר עלה לשלטון על רקע הפיכה צבאית בשנת 1989. מאז הדחתו, הנשיא לשעבר נמצא בכלא בעיר הבירה חרטום ועומד לדין בגין ההפיכה אשר הביאה אותו לשלטון. באשיר מבוקש על ידי בית המשפט הפלילי הבינלאומי באשמת פשעי מלחמה, פשעים נגד האנושות ורצח עם.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום