גיא פלג חושף התנהלות בעייתית של מנדלבליט

לדברי הפרשן גיא פלג מנדלבליט העביר תדרוכים לא נכונים בנוגע למגעים להסדר טיעון עם נתניהו. לדבריו המגעים מנהלים מתחת לראדר כבר יותר מחמישה חודשים והלחץ הציבורי לאחר שנחשפו הובילו את מנדלבליט להתקפל

מאיר גלבוע | תקשורת 22.1.2022 | 18:00

גיא פלג צילום: הדס פרוש, פלאש 90

הפרשן המשפטי גיא פלג מותח ביקורת יוצאת דופן על היועמ"ש לממשלה אביחי מנדבליט בכול הנוגע להתנהלותו במו"מ להסדר טיעון עם נתניהו.
"מנקודת המבט שלי אחרי שאני מנסה לאסוף את כל המידע, נדמה לי שמי שהתנהג כאן בצורה מאוד בעייתית זה היועמ"ש לממשלה", מפתיע הפרשן המשפטי של חדשות 12.

"המו"מ אינו של הרגע האחרון", טוען פלג. לדבריו, "המו"מ מתנהל כבר יותר מחמישה חודשים (התחיל ביולי), והוא מתנהל בלייבל הכי גבוה במשרד המשפטים: עם פרקליט המדינה ונוספים.

פלג מודה כי היועמ"ש תדרך אותו וטוען כי "כשהיעמ"ש לממשלה או מי מאנשיו תדרכו אותנו שאין טיוטות ואין מתווים ויש דרישת סף של היועמ"ש, שנתניהו הסכים לקלון שיזרוק אותו לשבע שנים מהמערכת הפוליטית, אז מתברר שאלו לא פני הדברים".

פלג חושף כי התנהלו חמש פגישות לאורך החודשים האחרונים בין אנשי הפרקליטות לצד נתניהו. לדברי פלג באותן פגישות לא דיברו כלל על שבע שנים הרחקה המערכת הפוליטית, ועלה בהן מאסר על תנאי בלבד (ולא בפועל שמומר לעבודות שירות) וכן ריכוך משמעותי בסעיפי האישום בתיקים 2000 ו4000.

פלג טוען כי היועמ"ש התקפל נוכח הביקורת הקשה על ההסדר טיעון המקל, שהגיעה גם מתוך הפרקליטות. וכן מבקר את הצעד של מנדלבליט כשבמהלך כל אותם חודשים בהם התנהלו מגעים בחר למדר את אנשי הפרקליטות.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום