בד"ה: ראש השוחטים בירושלים הלך לעולמו

הרב הגאון רבי ששון גריידי זצ"ל ראש השוחטים בירושלים קרוב לשישים שנה נפטר לבית עולמו במוצאי שבת קודש בגיל 86. חיבר ספרים על שחיטה וטריפות והעמיד תלמידים רבים. הלוויתו הבוקר מבית מדרשו להר המנוחות

משה ויסברג | ברוך דיין האמת 23.1.2022 | 09:54

הרה"ג רבי ששון גריידי זצ"ל צילום: מכון המאורות

ברוך דיין האמת: לאחר חצות לילה במוצאי שבת קודש השיב את נשמתו ליוצרה הרב הגאון רבי ששון גריידי זצ"ל ראש השוחטים בירושלים במשך קרוב לשישים שנה, ומחשובי רבני עדת תימן והוא בן 86 בפטירתו. 

הרב גריידי זצ"ל נולד בתימן לאביו ר' יוסף ז"ל, עלה לארץ הקודש ולמד בישיבת סלבודקה ובישיבת 'מקור חיים' בברכתו של מרן ה'חזון איש' זצ"ל. 

שימש כראש ישיבת וכולל קול ששון, וראש השוחטים בירושלים וחיבר את הספרים 'קול ששון' על הלכות שחיטה וטריפות.

כל חייו ישב ועסק בתורה, היה ענוותן גדול, אוהב את הבריות ומקרבן לתורה, נודע כפוסק גדול בענייני שחיטה וטריפות, שרבים היו משחרים לפתחו. 

במשך שישים שנה שימש כראש השוחטים בירושלים, והעמיד אלפי תלמידים בעיון והלכה למעשה בשחיטה ובטריפות.

קשר מיוחד היה לו עם מרן הראשון לציון הגר"ע יוסף זצ"ל בעבר סיפר בהספדו על מרן: "זכורני כאשר נבחר מרן זצ"ל לרב הראשי לישראל, התקשר אלי מזכירו והודיע לי כי מרן זצ"ל רוצה לפגוש אותי בלשכת הרבנות בהיכל שלמה. כשבאתי, קיבל אותי בסבר פנים יפות. שוחחנו בעיקר על הכשרות ועל המנהגים השונים בסרכות הריאה, והשבתי לו אחת לאחת. באותה הזדמנות ביקשתי ממרן זצ"ל שיבוא לבקר בבית השחיטה בירושלים, ואמרתי לו אינו דומה תא חזי לתא שמע. והוא אכן ביקר בבית השחיטה, שאל ובדק את הכל, והייתה לו נחת רוח. באותו מעמד שאל אותי שאלה שנשאל מחכמי גרבה שבתוניס בעניין סרכות הריאה, ואמרתי לו את התשובה. וכך אמר לי, אני כותב להם את התשובה שאמרת לי. בזה ראיתי את גודל מידת הענווה שבו. אוי לנו מה איבדנו. מי יורה דעה, מי יבין שמועה. כבה נר ישראל. חבל על דאבדין ולא מתשכחין".

לאחר הסתלקותו של מרן הגר"ע יוסף זצ"ל המשיך בקשר תמידי עם בנו הראש"ל הגר"י יוסף הרב הראשי לישראל. 

זכה והותיר אחריו דור ישרים מבורך בנים תלמידי חכמים הממשיכים את דרכו. 

מסע הלוויה הבוקר בשעה 11:00 מבית מדרשו ברחוב המ"ג 4 בירושלים להר המנוחות שם ייטמן.

יושבים שבעה בביתו ברחוב בית שערים 2 בירושלים.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום