זהירות, עוקץ: מחזיקי כרטיס אשראי ישראכרט, אתם חייבים לקרוא את זה

ישראלים רבים קיבלו הודעות s.m.s כביכול מחברת האשראי שבסיומה מצורף לינק ובו בקשה למילוי פרטי אשראי. מדובר בהודעת פישינג מתוחכמת הנועדת לעקוץ את הקרבן ולדלות ממנו את כרטיס האשראי

יוסי ריינר | כלכלי 23.1.2022 | 21:41

אילוסטרציה צילום: pexels

ישראלים מדווחים כי בשעות האחרונות הם מקבלים הודעת s.m.s כביכול בשם ישראכרט, שבה הם מתבקשים: "לקוח יקר, אנא אשרו את נתוני הכרטיסים שלהם מטעמי אבטחה" - יחד עם לינק שמצורף לתוכן ההודעה.

מדובר בהודעה זדונית שמופצת בימים אלו ברחבי הרשת. ההודעה נשלחת לישראלים מטעם ישראכרט ושולחת קישור מסוים ששולח את הגולשים אל העקיצה, ההודעה נראית די תמימה, וניתן יהיה להתבלבל שאכן ישראכרט היא זו ששלחה את ההודעה מהטעם שמדובר בהודעת פישינג מתוחכמת שיודעת להשתמש במספר שממנו ישראכרט באמת שולחת לכם הודעות, דבר שהטעה רבים ללחוץ על הלינק. בשוק קיימת מגוון תוכנות שיודעות לשלוח הודעות SMS מכל מספר שיבחר הפורץ.

כאשר תלחצו על הלינק תגיעו לעמוד שיבקש ממכם את פרטי האשראי ותעודת הזהות שלכם, וזאת למטרת הונאה. לכן תמיד חשוב לא לספק שום פרטים שלכם דרך קישורים, למרות שהם נראים מהימנים. במידה ונשלחה בקשה שבה מופיעה לינק לתשלום, תמיד תגשו לגוגל (או כנסו לאפליקציה) כנסו לאתר החברה, ותוודאו שאכן ישנה בקשת תשלום.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום