מועצת גדולי התורה בארה"ב, מפרסמת 'קול קורא' בשל גזירות ממשלת ישראל

מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' באמריקה, פרסמה 'קול קורא' הממוען לציבור החרדי בארץ בעקבות גזירות השמד וניסיונות הממשלה הנוכחית לפגוע בכל הקדוש והיקר | "שומעים קריאות כאב מאחינו היושבים בא"י כאשר ממשלת ישראל מתכננת גזירות שישפיעו קשות על האוכלוסייה התורנית שם"

יענקי פרבר | חרדים 24.1.2022 | 07:35

ועידת אגודת ישראל באמריקה צילום: ארכיון

מועצת גדולי התורה של 'אגודת ישראל' באמריקה, מפרסמת מכתב נגד גזירות הממשלה בארץ בכל הנוגע לשימור כרם בית ישראל, וקוראת לפעול להפסקת "החלשת הזהות והקדושה היהודית על ידי מתן רשות לכל קהילה לבצע גיור. הדבר יביא לגיורים פסולים כאשר המתגייר אינו מקבל על עצמו כראוי את חובות התורה והמצוות".

להלן המכתב המלא אשר פורסם בעברית ובאנגלית:

‏"קול נהי ושבר שמענו מאחינו היושבים בציון איך שהממשלה מתנכלת לציבור ‏שומרי תורה ומצוות במזימות שונות, כמו הפיכת הכותל המערבי, שריד מקדשנו, ‏מקום שלא ‎זזה שכינה משם לעולם, למקום תערובות וחילול דתינו הקדושה, וכמו ‏לבטל גדרי הצניעות ששמו ציבור זה לעצמם בשימוש בטלפונים "כשרים", וכמו ‏חילולי ‎שבת בפרהסיא בתחבורה ציבורית וכד', וכמו ביטול ההשגחה על הכשרות, ‏וכמו התערבות בחינוך המוסדות החרדים, וכמו המזימה להרוס את הישיבות ‏הקדושות ע"י חוק גיוס לבני ישיבות,וכמו (והוא מה שעומד על הפרק עכשיו) ביטול ‏הזהות היהודית וקדושת ישראל, ע"י מסירת סמכות הגיור לידי כל קהילה וקהילה, ‏דבר שיגרום שגרים יתגיירו מבלי שיקבלו על עצמם עול תורה ומצוות כראוי".

המכתב המלא

‏לדברי חברי המועצת, "התוצאה מכל אלה תהיה לעקור את התורה מלהיות יסוד זהותו וקיומו של עם ‏ישראל ולהפוך את בית ישראל להיות ככל הגויים".

‏כאן יוצאים גדולי התורה בקריאה נחרצת למקבלי ההחלטות במדינה, "אנו קוראים לממשלה: אין לכם שום זכות להתערב בענייני תורה ומצוות כולל בענייני ‏החינוך לתורה, שהם בבת עינו של עם ישראל. אנו נתנגד בכל תוקף נגד מזימות ‏אלה, כמו שעמדו אבותינו במשך כל הדורות נגד כל מי שניסה להעבירנו מחוקי ‏תורתנו".

את סיום דבריהם היוצאים מן הלב, מפנים חברי המועצת לציבור התורני היושב בארץ וקוראים נרגשות, "‏ולציבור החרדים לדבר ה' אנו קוראים: עת צרה היא ליעקב, ואנו חייבים לצעוק ‏מקרב לב להקב"ה להושיע אותנו ממנה, וחייבים אנו להתחזק בתפילה ולא נרף ‏ממנה עד שיעיר הקב"ה רוח ממרומים והגזירות תתבטלנה. י‏הי רצון שיקויים בנו בקרוב 'ולא יריעו ולא ישחיתו בכל הר קדשי', ונזכה לימים ‏שימלא כבודו יתברך את כל הארץ".

‏על החתום: מועצת גדולי התורה באמריקה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום