יו"ר הוועדה מצהיר: "התו הירוק לא יוארך ללא הצדקה"

במהלך דיון בוועדת החוקה הבוקר התייחס יושב הראש גלעד קריב, והצהיר: "התו הירוק לא יוארך עוד בוועדה ללא הצדקה אפידמיולוגית" | לדבריו, כל הגבלה לפי חוק הקורונה הגדול צריכה להיעשות, "על בסיס הצדקה אפידמיולוגית ולא כאמצעי חינוכי" 

קובי ברקת | בריאות 24.1.2022 | 12:25

התו הירוק צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ועדת החוקה אישרה הבוקר (שני) את הארכת הגבלת ההתקהלות העומדת על 50 בני אדם במבנה (למעט במקום בו פועל תו ירוק) עד ל-1.2.22. במהלך הדיון, התייחס יו"ר הוועדה, גלעד קריב לנחיצותו של התו הירוק והצהיר: "התו הירוק לא יוארך עוד בוועדה ללא הצדקה אפידמיולוגית". 

לדבריו, כל הגבלה לפי חוק הקורונה הגדול צריכה להיעשות "על בסיס הצדקה אפידמיולוגית ולא כאמצעי חינוכי". 

קריב התייחס לקריאה בימים האחרונים מקרב שרים בממשלה ומקבינט המומחים לבחון אם בעת הזו יש הצדקה לשימוש בתו הירוק, ואמר כי, "אנחנו עומדים על כך שכל הגבלה לפי חוק הסמכויות צריכה להיעשות על יסוד הצדקה אפידמיולוגית עדכנית ולא משאירים הגבלות כאמצעי חינוכי", אמר קריב. 

 

עוד הוסיף כי במקום בו אין הצדקה אפידמיולוגית ברורה אי אפשר להותיר את ההגבלות. אך הדגיש, "מאוד יכול להיות שכעת אין הצדקה ותהיה כזו בעוד חודש. אנחנו יודעים לשנות דברים במהירות. בשבועות האחרונים לא קיבלנו חוות דעת כתובה שביקשנו להצדקה האפידמיולוגית לתו הירוק". 

בהמשך הודיע קריב: "אני מתריע 8 ימים לפני שתחזרו לוועדה פעם נוספת עם התקנות, שאם תחדשו את התו הירוק הוא לא יאושר בוועדה". עם זאת, הוא מוכן לשנות את דעתו אם תהיה חוות כתובה מבוססת אפידמיולוגית. 

"לאור הקולות שנשמעים בקרב השרים וקבינט המומחים יכול להיות שטוב תעשה הממשלה אם תשעה את התו הירוק לעת הזו בנתונים הנוכחיים", קרא יו"ר הוועדה לממשלה. 

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום