סמוטריץ' השתלח בנאור: "החריבה מוסד מפואר"

פרק זמן קצר לאחר שהותר לפרסום פטירתה של נשיאת בית המשפט העליון בדימוס, יו"ר מפלגת 'הציונות הדתית' בחר שלא לספוד לה - ולהזכיר את פעולותיה, שבעיניו, היו רעות | סמוטריץ' ביקר את שרת הפנים: "ראיתי את שקד כותבת עליה: חברה אהובה, קשה לי להיות צבוע" | לפיד תקף: "שיא חדש של שפלות בחיים הציבוריים"

יאיר כלפה | פוליטי 24.1.2022 | 12:54

בצלאל סמוטריץ' צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' תקף היום (שני) את השופטת מרים נאור, נשיאת בית המשפט העליון בעבר, זמן קצר לאחר ההודעה על פטירתה - תוך שהוא מוותר על ההספד הממלכתי.

יו"ר מפלגת 'הציונות הדתית' הגיב במהלך ראיון לרדיו 'גלי ישראל' לפטירתה של נאור, שכיהנה עד לפטירתה כיו"ר הוועדה לבחינת אירועי אסון מירון, והזכיר את פסיקותיה ודרכה שלא תואמות את תפיסת עולמו.

"מצד אחד כביכול מן הראוי להיות ממלכתי ולספוד לה", פירט את הדילמה שלו, והמשיך: "מצד שני מה לעשות, אני לפחות - אזכור את מרים נאור כמי שהתעקשה להרוס את הבתים בעופרה ובעמונה ובנתיב האבות".

סמוטריץ' תקף ואמר: "אזכור אותה כמו שביטלה את השתתפותו של שופט עליון כנציג סגל א' בטקס ממלכתי שהממשלה החליטה על קיומו לציון 50 שנה לשחרור חבלי המולדת ביו"ש".

"אזכור אותה כמי שפסלה את חוק הגיוס והכניסה אותנו לטרללת שנמשכת עד היום. בקיצור, עוד נשיאה אחת בשרשרת נשיאים מאז אהרון ברק שהחריבו מוסד מפואר. לפחות בשנותיה האחרונות היא תיזכר כמי שהפילה עוד לבנה אחת בחומה החשובה של מערכת המשפט", כך לדבריו.

עוד הוא ביקר את שרת הפנים, שותפתו לשעבר, שהספידה את נאור שהייתה חברתה: "קשה לי להיות צבוע, ראיתי את שקד כותבת עליה: חברה אהובה, קשה לי להיות צבוע".

במפלגתו היו כן מי שבחרו להספיד את ראש הרשות השופטת לשעבר. "‏קיבלתי בצער את הידיעה על פטירתה של נשיאת בית המשפט העליון לשעבר, מרים נאור ז"ל. שולח תנחומים למשפחה היקרה. מן השמיים תנוחמו", צייץ חה"כ אופיר סופר.

שר החוץ יאיר לפיד תקף את תגובתו של סמוטריץ'. לדבריו, "‏הבחירה של סמוטריץ׳ להשמיץ את נשיאת בית המשפט נאור דקות ספורות אחרי מותה היא שיא חדש של שפלות בחיים הציבוריים בישראל. הוא ומפלגתו לא יעצרו עד שיהרסו כל סממן של ממלכתיות וחיים משותפים במדינה", צייץ בטוויטר.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום