העיתונאית מגיבה לסערת תחקיר שיפוץ בית רה"מ ברעננה

"השב"כ לא הורה לבנט לגור ברעננה, נקודה. מי שאומר אחרת מטעה את הציבור. השב"כ מציב דרישות ביטחוניות למשימות שאומרים לו, אומרת היום ל-103FM העיתונאית אילה חסון שפרסמה בסוף השבוע תחקיר על הסכומים ההזויים שעולה לשפץ את ביתו של נפתלי בנט ברעננה רק כי הוא לא מוכן להתגורר בבלפור

חזקי ניימן | תקשורת 28.3.2022 | 00:37

ביתו של בנט לפני שהפך לראש ממשלה | צילום: באדיבות המצלם

לאחר שבשבוע שעבר פרסמה עיתונאית חדשות 13 איילה חסון חלק ראשון ונכבד מתחקירה סביב הוצאות הענק לצורך שיפוץ ביתו הפרטי של ראש הממשלה נפתלי בנט ברעננה, בסוף השבוע פרסמה את חלקו השני של התחקיר. לטענתה, השיפוץ אשר עולה עשרות מיליוני שקלים הוא בבזבוז כספי ציבור ותו לאו. אראל סג"ל והמגיש האורח יריב אופנהיימר שוחחו ב־103fm עם חסון אשר התייחסה לממצאי התחקיר המדירים שינה מעיניה.

בפתח השיחה, ביקשה חסון להבהיר כי "השב"כ לא הורה לבנט לגור ברעננה, נקודה. מי שאומר אחרת מטעה את הציבור. השב"כ מציב דרישות ביטחוניות למשימות שאומרים לו. אם היו אומרים לו שבנט רוצה לגור ברהט הוא היה מסדר את דרישות האבטחה ברהט. מי שמתקצב את כל האירוע הכלכלי הזה זו לשכת ראש הממשלה".

לאור טענתה, ציין אופנהיימר כי הטענה היא שהשב"כ אומר לבנט ואנשיו שבלפור צריך לעבור שיפוץ. "השב"כ אמר את זה מזמן עוד כשנתניהו היה. צריך לעשות שיפוץ אבל כל השיפוץ הזה - כמה זמן צריך לעשות אותו? חודשיים - 4 חודשים גג, בזמן הזה לא צריך לייצר מעון חליפי צריך לייצר סביבה בטוחה לראש הממשלה כמו שהיו עושים ממילא בלי שום קשר לזה שצריך לשפץ את בלפור. השב"כ קבע, התוכניות היו מוכנות, הכול היה מוכן, נתניהו עזב את בלפור והשאלה הגדולה שנשאלת היא למה בלפור לא שופץ מאז. עד לרגע זה הוא לא שופץ, למה? ואיך פתאום נולד משהו שהבית ברעננה מתחיל להיות משופץ בקצב אש? איך זה קרה התעלומה הזו?", השיבה חסון לטענת המגיש.

"בואו נלך על העובדות, השקרים והספינים. 6 חודשים הבית ריק, אין שביתה, התוכניות מוכנות ואין שיפוצים. ב־3.1 התחילו קבלני משרד הביטחון בעיצומים שלהם, זה הכול. היה אפשר לשפץ פעמיים את בלפור", אמרה, והדגישה: "התוכניות היו מוכנות והכול היה מוכן, השב"כ כבר הציב את הדרישות שלו, לא דברים גרנדיוזיים, וכל התשתית הביטחונית בבלפור קיימת. זה אפס לעומת העבודות המסובכות שנעשו ברעננה. ברעננה זה היה דרמה ענקית להתחיל ורק לתכנן תוכניות בתוך שכונה רגישה וצפופה ובשטח אורבני. לא הייתה שם שום תשתית. אתה משווה את המאמץ שהושקע ברעננה לעומת שבבלפור הכול מוכן? יריב, אל תחפש תירוצים".

"כסף שלא יחזור, הוא הלך לאבדון"

בהמשך, פירטה חסון על הנתונים שפורסמו בכתבתה: "45 מיליון עלה פרויקט הפיכת הבית למעון רשמי ברעננה. מעון רשמי זו דרישה מאוד מפורטת, זה לא סתם דבר. 15 מיליוני ש"ח הושקעו באמצעים הקבועים, דברים שלא מזיזים אותם. 10 מיליוני ש"ח הושקעו באמצעים עד שמשקיעים את הקבועים, כמו אוהלים, בולדרים, חפ"ק, גנרטור וכו'. הכול הושקע, זה כסף שלא יחזור, הוא הלך לאבדון".

"20 מיליוני ש"ח הושקעו באבטחה של המעון. אנחנו מדברים על העבודה, על אבטחה, ניקיון, זה מסביב לשעון 8 חודשים 24 שעות ביממה בלי להפסיק. צריך לאבטח את הפועלים. כל האבטחה סביב האירוע הזה של השיפוצים מסביב לשעון זה משהו שעלה למדינה, וזה כסף שהלך. פירסמנו עוד הוצאות, המרתף של הבית שופץ ב500 אלף ש"ח, זה הפך למשרד. הגברת גילת בנט ביקשה שאת הריצוף המשולב יחליפו בבטון מוחלט. היו שם כל מיני דברים", סיפרה.

לדבריה, מעבר לכך שהדובר שיקר בנוגע לשיפוץ ביתו הפרטי של בנט, צריך לאבטח את הבית אך לא להפוך אותו למעון הרשמי. "לאף ראש ממשלה לא בנו משרד בביתו הפרטי עד עצם היום הזה. אם החליטו לשנות את הכללים אז בסדר. יש לך בית פרטי ומדינת ישראל לא משפצת את הבית הפרטי. התווכחו תמיד על עלויות אחזקה, אבל הדבר הכי מדהים בכל האירוע הזה זה עורך הדין שמייצג את השכנים ברעננה, זו הדרמה המשפטית הגדולה".

"בשבוע שעבר שאלתי את לשכת ראש הממשלה מתי הפך הבית ומי החליט להפוך את הבית למעון רשמי. התשובה שהתקבלה הייתה מנדלבליט החליט ועד רגע זה לא אמרו מתי", שיחזרה, והוסיפה: "שרגא אמר שזו החלטה לא חוקית. יותר גרוע, העו"ד שמייצג את השכנים עתר לבג"ץ ואז באה המדינה, משרד ראש הממשלה ומייצגיו בבג"ץ, וטענו שאסור להפגין ליד ורק בבלפור מותר, כי פה מדובר בבית פרטי. הקשתי על עורך הדין ואמרתי לו 'זה באוגוסט. אולי באוגוסט זה עוד לא היה מעון רשמי'. והוא ענה שיש התדיינות נמשכת איתם, בינואר בעיצומם של השיפוצים לשכת ראש הממשלה מגדירה אותו בתשובה לבג"ץ כבית פרטי".

אופנהיימר: "השיפוץ לטווח ארוך" • חסון: "אתה מאכזב אותי"

בעקבות אמירותיה של העיתונאית, תהה סג"ל האם בנט ואנשיו גררו את השיפוץ בבלפור על מנת להישאר ברעננה. חסון השיבה: "אין פה שאלה, יש פה סימן קריאה. אם התוכניות מוכנות ובלפור ריק, למה אתה לא מתחיל לשפץ בקצב אש את בלפור? אפילו המטבח כבר נמצא בתוך ארגזים. רעייתו אמרה שהיא לא רוצה לגור בבלפור, אבל אני שואלת אותך - מה זה הפתרון הזה? למה יזמו את הפיתרון הזה? איך יכול להיות שלא שיפצו את בלפור?"

אופנהיימר התערב והדגיש כי "ההסבר הוא שהשיפוץ של בלפור הוא לטווח ארוך", חסון הודתה: "אתה מאכזב אותי. אתה מתרגם הכול דרך עיניים פוליטיות, שחרר. תחשוב על האזרחים ולא על האג'נדה הפוליטית שלך. יריב, אני לא מאמינה שאפשר לעשות כל כך הרבה מניפולציות עם עובדות שזועקות לשמיים. מאיפה הקרצת את זה שצריך להמציא תוכניות מחדש? בנט בעצמו כראש ממשלה מתראיין לתמר איש שלום בספטמבר 2021 והיא שאלה אותו אם הוא רוצה לעבור לבלפור, והוא עונה לה 'השב"כ כבר הכין את הדברים וראש הממשלה הקודם לא עזב, עכשיו אנחנו נשפץ"".

עוד הוסיפה, ותקפה: "אתה רוצה להגיד לציבור ולהטעות את הציבור שיותר מסובך לשפץ את בלפור שזה מתחם ריק וכל התשתית הביטחונית קיימת בו כבר, צריך להחליף מצלמה במצלמה, מאשר להיכנס לתוך שכונת מגורים בלב רעננה, צפופה בטירוף, להתחיל לקדוח לשכנים את כל הרחובות, המנהרות והתשתיות של המערכת התת קרקעית של הסיבים, לחפור את כל החומות מכל השכונה. בנו בית כלא מסביב לשכונה - זה יותר קל מלשפץ את בלפור? אני מבינה שיש לכם פוביה ממשהו לא ברור, איך אתם מתגייסים לעוות את הנתונים האלו. זה לא ברור. אני שואלת אותך יריב - איפה זכויות התושבים? מי שאל אותם? מי הפך להם את החיים? אתה יודע מה הם עוברים שם כל בוקר?"

"השכנים הבינו שהם הולכים לגור בתוך הגיהנום"

בסיום השיחה, ביקשה חסון לשים דגש על מצוקת השכנים בעקבות החלטתו של ראש הממשלה והמגורים הקרובים לביתו: "בפגישה שהייתה עם השב"כ, עם יו"ר ועד השכנים אוהד שלום ועם אנשי משרד ראש הממשלה בתחילת הפרויקט, שהשכנים הבינו שהם הולכים לגור בתוך הגיהנום, אוהד אמר 'תגידו לו מספיק'. השב"כ ענה לו 'חבר, אנחנו רק עושים את האבטחה. מי שהחליט לגור פה ברעננה זו החלטה בלעדית של ראש הממשלה'".

"בבלפור צריך לעשות שיפוץ גם קוסמטי וגם ביטחוני בעלות של 35 מיליון ש"ח. מה נראה לך שאני משקרת את הציבור ועושה מניפולציה עם הנתונים? זה שבלפור צריך לעבור שיפוץ זה היה נגמר כבר 7 פעמים ואם היו משפצים את בלפור ב-100 מיליון ₪ זה גם היה בסדר בעיניי ולא הייתי אומרת בזבוז כספי ציבור כי זה לכל ראשי הממשלה. בנט עוד מעט יסיים את הקדנציה שלו, יאיר לפי יעבור לגור איתו ועם גילת בנט? יצטרכו גם לשפץ ללפיד? מה קורה פה? זה דברים שיש להם משמעות", הכריזה, והשיבה לשאלת המגיש האם ישנה הוכחה כי בנט ביקש או רמז למנוע את השיפוץ: "המציאות היא ההוכחה הכי גדולה".

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום