פוטין העביר מכתב אישי לבנט: "רוצים את אלכסנדר"

הרוסים לוחצים לקבל את חצר אלכסנדר בעיר העתיקה, שהובטח להם על ידי נתניהו בזמן המגעים לשחרור נעמה יששכר. אחרי שבית המשפט עיכב את המהלך, פוטין פנה במכתב לבנט לקדם את העניין

יענקי פרבר | מדיני 18.4.2022 | 09:16

ולדימיר פוטין/נפתלי בנט | צילום: קובי גדעון, לע"מ/אוליביה פיטוסי, פלאש 90

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין שיגר לאחרונה מכתב לבנט בו הוא מבקש להעביר לידי מוסקבה את חצר אלכסנדר בעיר העתיקה בירושלים. מדובר בצעד חריג, המצביע על החשיבות שרוסיה מייחסת לאתר.

בעקבות המתיחות סביב העברת הבעלות על האתר, התעורר חשש בירושלים מהחרפה נוספת ביחסים עם מוסקבה, וממשבר דיפלומטי של ממש. כך דווח איתמר אייכנר ב'ידיעות אחרונות' ו-ynet.

כזכור, חצר אלכסנדר עלתה לכותרות ב-2019, לאחר שנעמה יששכר, ישראלית שנכלאה במוסקבה בגין החזקת סם, שוחררה על פי דיווחים באותם ימים לאחר שראש הממשלה דאז נתניהו הבטיח לפוטין, במסגרת העסקה לשחרורה של הצעירה, להעביר לרוסיה את האתר.

מי שחשף את עצם שיגורו של המכתב הוא ראש ממשלת רוסיה לשעבר סרגיי סטפאשין, מקורב לקרמלין שעומד בראש העמותה המופקדת על הנכסים הרוסיים במזרח התיכון. איתמר אייכנר דיווח, כי סטאפשין, המבקר בישראל, בחר במיקום מיוחד לשאת את הצהרתו: חצר סרגיי בירושלים המתחם שממשלת ישראל השלימה את העברתו לידי רוסיה בתקופת ממשלת נתניהו, בשנת 2012.

סרגיי סטפאשין, אמר: "מצאנו את כל המסמכים ההיסטוריים, אבל המצב עם אוקראינה קרה, וישראל מתנהגת כפי שמקובל בישראל, החליטו לא להחליט, ומשחקים איתנו פינג-פונג", אמר. הוא הוסיף כי רוסיה תפעיל לחץ כדי להשיג את השליטה בנכס.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום