הנשיא הרצוג שוחח עם נשיא טורקיה ארדואן

נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח הערב עם נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן על רקע המתיחות הביטחונית בימים האחרונים והמהומות בהר הבית, ומלשכתו נמסר כי השניים דנו "בצורך בהרגעת הרוחות"

ארי קלמן | מדיני 19.4.2022 | 21:46

פסגת הרצוג וארדואן באנקרה | צילום: חיים צח, לע"מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג שוחח היום, (שלישי), עם נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן בניסיון להרגיע את הרוחות במהומות סביב הר הבית, ולהרגיע את מה שנראה כמו פתח של משבר מדיני בין ישראל למדינות השכנות.

השיחה התקיימה בהמשך לפנייתו של נשיא טורקיה בבקשה לקיים שיחה עם נשיא המדינה ברקע המתיחות הביטחונית בימים האחרונים. "השיחה התקיימה ברוח טובה ובפתיחות", נמסר מבית הנשיא.

נשיא טורקיה פתח את השיחה ובירך את נשיא המדינה, בשם העם בישראל והעם היהודי בברכת חג פסח שמח. נשיא המדינה הדגיש כי בניגוד למה שנטען בדיווחים שקריים, מדינת ישראל מקפידה לשמור על הסטטוס קוו ועל חופש הפולחן, במיוחד בתקופה זו, על מנת שבני כל הדתות יוכלו לחגוג את החגים בבטחה - יהודים, מוסלמים ונוצרים, כפי שגם הבהיר בפגישתם בטורקיה ובביקורו בירדן בחודש שעבר.

נשיא המדינה ציין בפני נשיא טורקיה את המאמצים הרבים של משטרת ישראל וכוחות הביטחון שמאפשרים את קיום התפילות מידי יום בהר הבית, וזאת על אף הפרובוקציות וההסתה שגורמים שונים מעוררים.

עוד הוסיף הנשיא, כי אל לנו להקשיב לקולות הסתה ותעמולה שקרית, וכי הציבור נושא את עיניו למנהיגי האיזור ומצפה מכולנו לגלות אחריות ולהביא להרגעת הרוחות בימים המקודשים לכלל הדתות והאמונות במרחב. הנשיא ביקש להדגיש שעלינו לגנות אלימות מכל סוג, וציין במיוחד את המקרה בו הותקפו יהודים בדרכם לתפילת החג בכותל המערבי.

נשיא טורקיה הביע דאגה וכאב על אירועי הימים האחרונים. בשיחה הדגיש נשיא טורקיה כי "הסטטוס קוו במקומות הקדושים חשוב מאוד לעולם המוסלמי וכי הוא שמח לשמוע את האמירות הנוקבות של ההנהגה בישראל על השמירה עליו". עוד הוסיף כי הוא "מודאג ממאורעות הימים האחרונים ומפגיעה בחפים מפשע", וביקש שברוח ביקורו החשוב של נשיא המדינה בטורקיה ימשיכו יחד לפעול למען השמירה על השלום והשלווה באזור.

השניים סיכמו כי ימשיכו ויעמדו בקשר שוטף וגם בעת מחלוקות, וזאת במטרה להביא להרגעת הרוחות וחיזוק היחסים בין המדינות. שנשיא המדינה חתם את השיחה באיחולי רמאדן כרים לנשיא טורקיה.

בחדרי חרדים

רוצים להצטרף לקבוצות הווטסאפ של כל רגע?

לבקשת הצטרפות למוגנים וכשרים

להצטרפות ישירה לקבוצות

מצאת טעות בכתבה? תוכן שאינו ראוי לאתר? דווח לנו

שיתוף כתבה זו

 צבע אדום